Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Na pokus Hyundai o luxusní limuzínu z roku 1997 by rád zapomenul i sám výrobce
11.5.2019 | Mirek Mazal
Korejské automobily se postupně přizpůsobily evropskému vkusu a dnes tu obočí nikomu nezvedají. Začátky ale byly složité a za některé své nápady se Hyundai zjevně i stydí.
Korejské Hyundai odnepaměti toužilo prodávat luxusní vozy. Dávno před rokem 2015, kdy byla na trh uvedena prémiová značka Genesis, chtělo zásobovat světový trh velkými pohodlnými limuzínami, které by oslovily alespoň část klientů značek, jako jsou Mercedes, BMW a Audi. Teď nenarážíme na pokus s modelem Genesis z roku 2003 či Equus ročníku 1999. Řeč je o autě z doby, kdy byly nápady jihokorejského výrobce ještě divočejší.
Pokus zaujmout náročnější klientelu vtělil do konceptu Hyundai SLV z roku 1997. Z dnešního pohledu si můžeme říci, že je to jasně nejbláznivější projekt, kterému dal management automobilky zelenou. A hrdý na to není. Ve veřejně dostupných archivech automobilky o tomto autě skoro nenajdete zmínky, a tak neexistuje ani mnoho dochovaných detailů.
Šílený stroj, jehož název vznikl spojením prvních písmen anglických slov Super, Luxury a Vehicle, byl poprvé představen na domácím autosalonu značky v jihokorejském Soulu. Šéfové automobilky chtěli otestovat zájem publika o nevšední koncepci komfortního přepravníku. Podle mála dostupných zpráv měl být vůz navržen podle předpokládaných požadavků osob se statusem VIP. Cílovou skupinu měli tvořit bohatí magnáti, členové panovnických rodů, diktátoři, celebrity a vlivní jedinci napříč společenskými žebříčky. Auto bylo „vrcholem umění a řemesel automobilky“, tvrdilo tehdy Hyundai.
Rozkročený model s tvarem (záměrně) připomínající Bugatti Type 57 Atlantic měřil na délku přes 5,5 metru, na šířku dva metry a rozvor kol dosáhl až na 3,2 metru. Limuzínu měl pohánět 4,5litrový vidlicový osmiválec DOHC s blíže nespecifikovatelným výkonem.
Základní konstrukce SLV používala polymer vyztužený uhlíkovými vlákny. Uvnitř tohoto byl připraven interiér slibující nahradit kancelářské prostory i relaxační salón v jednom. Prostorná kabina měla masivní sklopná sedadla umístěná proti sobě spolu s malými vytahovacími stolky.
V konečném důsledku nebyly vize Korejců z praktického hlediska marné, ale provedení se úplně vymykalo obvyklému standardu zaběhlých značek jako jsou Bentley nebo Rolls-Royce. Technici Hyundai vyrazili svým směrem a navrhli divoce bujarou vlajkovou loď, která se minimálně Evropanům a Američanům nezdála ani trochu atraktivní.
Disproporčnímu tvarování zcela odpovídá styl otevírání dveří. Asiaté nemohli nechat ani tak obyčejnou věc jako nastupování podle tradičních postupů. Dveře se otevíraly šikmo vzhůru, tím se před pasažéry odhalil velkolepý nástupní prostor zbavený středového sloupku.
Po premiéře následované neskrývanými rozpaky publika zmizel SLV neznámo kam a na veřejnosti už se nikdy neukázal. Autoři kontroverzního pokusu zaujmout náročnou klientelu na koncept vzpomínají neradi a i zástupci Hyundai pro tisk dnes o promarněné šanci hovoří velmi ostýchavě. Novodobý, mnohem konvenčněji střižený Genesis G90 nacpaný výbavou je nepochybně lepší cestou k srdcím bohatých zákazníků než opulentní retro-koráb s futuristickým vnitřkem.
Pokus Hyundai o luxusní limuzínu z roku 1997 byl takový přešlap, že na něj ani automobilka nechce příliš vzpomínat
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před hodinou - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 3 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 4 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 6 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva