Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se do nitra ploché V12 slavného Porsche. Uvidíte, proč to není boxer
1.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Porsche 917 je jednou z největších automobilových legend a vděčí za to i svému plochému osmiválci. Vidět jej rozebraný je zcela jedinečná podívaná.
Plochých dvanáctiválcových motorů na světě moc není. Dnes se nevyrábí ani jeden, v minulosti to bylo o něco lepší, ovšem ani tehdy to pochopitelně nebyly běžné motory - s jedním takovým svého času Subaru zkoušelo prorazit ve Formuli 1. Moc úspěšné nebylo, naopak velké úspěchy s plochým motorem trochu jiné koncepce sklízelo slavné Porsche 917, charakteristické tím, že pohon ventilového ústrojí a gigantického ventilátoru nahoře byl vyváděn z prostředku klikové hřídele.
Z důvodu vzácnosti téhle konstrukce je také jasné, že jen výjimečně vidíme, jak ji někdo rozebere do posledního šroubku kvůli renovaci. Osmiválce včetně těch s rozvodem SV jsou na videích vidět rozebrané docela běžně, ale plochou V12 člověk jen tak nepotká. Přesně to máme před sebou dnes.
Práce probíhají ve firmě Canepa a není jasné, na jakou se přesně díváme verzi, ale to není tak podstatné. Práci na motoru můžeme vidět do detailu na fotkách i na videu, na kterém také uvidíte, jak je zrenovovaný motor nastartován. To nejzajímavější ale nabízejí jednotlivé fotografie, vidět tento motor rozebraný je něco jako spatřit nahou Monu Lisu.
Všimněte si také na 8. snímku, že se nejedná o skutečný boxer, tedy motor H12, nýbrž o plochou V12, tedy s rozevřením válců 180° stejně jako u Ferrari, které podobnému motoru dokonce říkalo boxer. Právě tady je krásně vidět, jak dvě ojnice sdílejí jeden klikový čep, jako u každého jiného vidlicového motoru. Vážné výjimečná podívaná, dále vás už od ní nebudeme zdržovat...
Pohled do nitra slavného motoru slavného auta je skutečně výjimečný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
dnes - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024 - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024 - Číňané zaplavují Evropu svými auty, v září jich sem na lodích dovezli o 61 procent víc než loni
27.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva