Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině
15.12.2018 | Petr Miler
Pokud vám české silniční mosty přijdou nekvalitní, věřte, že může být hůř, mnohem hůř. Tomuto se most říká jen proto, že jej tak blázniví řidiči využívají.
Mosty v České republice jsou kvalitní asi tak jako silnice, které přes ně nezřídka vedou. Neopravují se tedy průběžně, aby byly v co nejlepším stavu a co nejdéle sloužily svému účelu - problémy s nimi se hasí, až když opravdu hoří. Při všem tom aparátu, který z našich daní živíme, by člověk skoro očekával existenci někoho, kdo je bude pravidelně kontrolovat a případný vznikající problém začne včas řešit. To se ale zjevně neděje, pokud se pravidelně dozvídáme o tom, že stav nějakého mostu je zničehonic shledán „havarijním” a jediným řešením je jeho okamžité uzavření.
Nejznámějším případem z poslední doby je Libeňský most v Praze, po kterém se ještě loni vesele jezdilo a teď už jej zřejmě definitivně nemine demolice. A nemusíme ani dlouho pátrat v paměti, abychom si vzpomněli na několik dřívějších případů. S ohledem na to, co může havárie mostu způsobit, je to k naštvání, možná si ale budete připadat trochu úzkoprsí, až uvidíte, po čem se také jezdí jinde. A nejde o žádný divoký kout rozvojové země, přes něj kráčí pár odvážlivců s osly. Jde o relativně vyspělé Rusko a místo, které používají i těžké náklaďáky jako spojnici dvou frekventovaných silnic.
Řeč je o mostě přes řeku Vitim, která tvoří hranici mezi Zabajkalským krajem a Burjatskou republikou. Bavíme se tedy o jižní Sibiři, jistě ne nejcivilizovanějším místem světa, ale pořád součásti Ruské federace. Právě tady se nachází něco, co stěží vyhoví definici slova „most”, natož aby to obstálo před jakýmkoli bezpečnostními předpisy. Přesto o most jde a nejen místní jej nazývají tím nejnebezpečnějším silničním mostem světa.
Je 570 metrů dlouhý a 15 metrů vysoký, takže to není žádný drobek. Na šířku ale měří pouhé tři metry, nemá žádná zábradlí ani svodidla a vlastně nemá ani normální mostní svršek. Býval to běžný most, svého času ale shořel a stát z něj zůstaly jen dva půl metru široké kovové základy mostové konstrukce. Úřady jej opravit nechtěly nebo nemohly, místní se ale důležité spojnice dvou břehů vzdát nechtěli. A tak si most „dali do pořádku” sami.
Na oheň přeživší traverzy tak byly umístěny staré železniční dřevěné pražce a... to bylo v podstatě všechno. Na části mostu vidíme i podélně umístěná prkna, aby kola nezapadala mezi odsazené pražce, nic dalšího sem ale nepřibylo. A pokud máte pocit, že na něco takového se vydá jen pár místních bláznů se starými Ladami, mýlili byste se. Most v této podobě slouží jako důležitá spojnice i pro nákladní dopravu.
Níže můžete sami vidět, jaká auta se na mostě objevují - jsou to opravdu těžké náklaďáky. Pokud jsou řidiči místní, zvládnou obvykle přejezd sami s navigací závozníka, přespolní si někdy najímají místní řidiče, aby pro ně řeku Vitim přejeli. A jak vidíte, zvládají to s bravurou, třebaže na každé straně mostu zbývá jen pár desítek centimetrů místa a pohled z vozu dolů na skoro o 20 metrů níže protékající řeku musí být nezapomenutelný...
Přejezd údajně nejnebezpečnějšího mostu v Rusku náklaďákem připomíná spíše chůzi artisty na laně. Podoba samotného mostu má ostatně k obvyklému pojetí těchto staveb dost daleko...
Zdroj: Pikabu
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 10 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před hodinou - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 3 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 4 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 6 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva