Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině

Pokud vám české silniční mosty přijdou nekvalitní, věřte, že může být hůř, mnohem hůř. Tomuto se most říká jen proto, že jej tak blázniví řidiči využívají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině

15.12.2018 | Petr Miler

Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud vám české silniční mosty přijdou nekvalitní, věřte, že může být hůř, mnohem hůř. Tomuto se most říká jen proto, že jej tak blázniví řidiči využívají.

Mosty v České republice jsou kvalitní asi tak jako silnice, které přes ně nezřídka vedou. Neopravují se tedy průběžně, aby byly v co nejlepším stavu a co nejdéle sloužily svému účelu - problémy s nimi se hasí, až když opravdu hoří. Při všem tom aparátu, který z našich daní živíme, by člověk skoro očekával existenci někoho, kdo je bude pravidelně kontrolovat a případný vznikající problém začne včas řešit. To se ale zjevně neděje, pokud se pravidelně dozvídáme o tom, že stav nějakého mostu je zničehonic shledán „havarijním” a jediným řešením je jeho okamžité uzavření.

Nejznámějším případem z poslední doby je Libeňský most v Praze, po kterém se ještě loni vesele jezdilo a teď už jej zřejmě definitivně nemine demolice. A nemusíme ani dlouho pátrat v paměti, abychom si vzpomněli na několik dřívějších případů. S ohledem na to, co může havárie mostu způsobit, je to k naštvání, možná si ale budete připadat trochu úzkoprsí, až uvidíte, po čem se také jezdí jinde. A nejde o žádný divoký kout rozvojové země, přes něj kráčí pár odvážlivců s osly. Jde o relativně vyspělé Rusko a místo, které používají i těžké náklaďáky jako spojnici dvou frekventovaných silnic.

Řeč je o mostě přes řeku Vitim, která tvoří hranici mezi Zabajkalským krajem a Burjatskou republikou. Bavíme se tedy o jižní Sibiři, jistě ne nejcivilizovanějším místem světa, ale pořád součásti Ruské federace. Právě tady se nachází něco, co stěží vyhoví definici slova „most”, natož aby to obstálo před jakýmkoli bezpečnostními předpisy. Přesto o most jde a nejen místní jej nazývají tím nejnebezpečnějším silničním mostem světa.

Je 570 metrů dlouhý a 15 metrů vysoký, takže to není žádný drobek. Na šířku ale měří pouhé tři metry, nemá žádná zábradlí ani svodidla a vlastně nemá ani normální mostní svršek. Býval to běžný most, svého času ale shořel a stát z něj zůstaly jen dva půl metru široké kovové základy mostové konstrukce. Úřady jej opravit nechtěly nebo nemohly, místní se ale důležité spojnice dvou břehů vzdát nechtěli. A tak si most „dali do pořádku” sami.

Na oheň přeživší traverzy tak byly umístěny staré železniční dřevěné pražce a... to bylo v podstatě všechno. Na části mostu vidíme i podélně umístěná prkna, aby kola nezapadala mezi odsazené pražce, nic dalšího sem ale nepřibylo. A pokud máte pocit, že na něco takového se vydá jen pár místních bláznů se starými Ladami, mýlili byste se. Most v této podobě slouží jako důležitá spojnice i pro nákladní dopravu.

Níže můžete sami vidět, jaká auta se na mostě objevují - jsou to opravdu těžké náklaďáky. Pokud jsou řidiči místní, zvládnou obvykle přejezd sami s navigací závozníka, přespolní si někdy najímají místní řidiče, aby pro ně řeku Vitim přejeli. A jak vidíte, zvládají to s bravurou, třebaže na každé straně mostu zbývá jen pár desítek centimetrů místa a pohled z vozu dolů na skoro o 20 metrů níže protékající řeku musí být nezapomenutelný...


Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 1 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 01Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 2 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 02Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 3 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 03Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 4 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 04Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 5 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 06Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 6 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 07Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 7 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 08Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 8 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 09Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 9 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 10Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 10 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 11Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 11 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 12Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 12 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 13Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 13 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 14Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 14 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 15Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 15 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 16Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 16 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 17Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 17 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 18Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 18 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 19Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 19 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 20Po prý nejnebezpečnějším mostě světa jezdí náklaďáky jako po kladině - 20 - Nejnebezpecnejsi most Rusko Sibir 21
Přejezd údajně nejnebezpečnějšího mostu v Rusku náklaďákem připomíná spíše chůzi artisty na laně. Podoba samotného mostu má ostatně k obvyklému pojetí těchto staveb dost daleko...

Zdroj: Pikabu

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.