Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou

Už jedna generace Nissanu GT-R by stála za zmínku, ale v New Yorku jsou rovnou všechny. Včetně auta, které zajelo Nordschleife za 7:08.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou

25.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už jedna generace Nissanu GT-R by stála za zmínku, ale v New Yorku jsou rovnou všechny. Včetně auta, které zajelo Nordschleife za 7:08.

Fanoušky „Godzilly”, tedy ne té filmové, nýbrž Nissanu GT-R, japonská automobilka jistě potěšila, když v New Yorku představila poslední facelift R35. Ten krom změn vizáže vydoloval dalších 22 koní z 3,8litrového, dvakrát přeplňovaného šestiválce pod kapotou. Je to jedno z největších lákadel stánku Nissanu pro ty, kteří mají rádi nová auta.

Pro příznivce GT-R to ale není ani zdaleka jediný a možná ani nejsilnější magnet. Nissan totiž přivezl všechny generace GT-R a vystavil je vedle sebe, od prvního Skylinu 2000GT-R z roku 1969 po ikonický Skyline R34 GT-R. A aby nikdo nezapomněl, jak rychle umí tohle auto jezdit, také tu stojí R35 GT-R Nismo modelového roku 2015 s šíleným křídlem na zádi - ten vůz, se kterým bylo dosaženo času 7:08,68 na Severní smyčce Nürburgringu.

Pokud nemáte možnost se do New Yorku sami podívat, celou tuto parádu vám můžeme ukázat obrazem. A nejvíc tady vážně řeknou fotky, tato auta nejsou novinkami. Nissan si samozřejmě dal práci s výběrem krásných kousků, takže auta vypadají jako nová. Že všechna budou skvěle jezdit, nepochybujte. Tady jsou, je to pastva pro oči.


Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 1 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 01
Tak šel čas nissaních GT-R

1. Nissan Skyline 2000GT-R (1969)

V roce 1969 se objevil první Skyline s označením GT-R. Neměl ještě turba ani čtyřkolku, byl to klasický sporťák s atmosférickým šestiválcem vpředu a pohonem vzadu. Motor měl dva litry, tři dvojité karburátory Mikuni-Solex a úplně každý trik pro vyšší výkon, který byl v té době znám. Výsledkem bylo 160 koní v 7 tisících otáčkách a 176 Nm v 5 600 ot./min. Americké muscle cars té doby měly výkonu mnohem víc, ale také se nebály šesti- i sedmilitrových objemů a vážily mnohem více než 1 120 kg, které měl tento Skyline.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 2 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 3 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 4 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 5 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 6 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 7 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 8 - nissan skyline 2000gt-r 1969 v new yorku 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 9 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 10 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 11 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 12 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 07

2. Nissan Skyline 2000GT-R (1973)

Druhá generace Skylinu GT-R vzešla ze čtvrté generace Skylinu jako modelu. Říkalo se jí „Kenmeri”, protože v reklamě byly dvě postavy, pojmenované Ken a Mary. Bylo to jedno z prvních japonských aut s kotoučovými brzdami na všech kolech a z GT-R je jednoznačně nejvzácnější - vzniklo jich prý jen 197, protože výroba musela být ukončena dříve kvůli emisním regulacím. Motor tu byl úplně stejný řadový dvoulitrový šestiválec, i se stejným výkonem, jen hmotnost narostla na 1 145 kg.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 13 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 14 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 15 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 16 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 17 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 18 - nissan skyline 2000gt-r 1973 v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 19 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 20 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 09

3. Nissan Skyline GT-R R32 (1989)

Šestnáct let nebyla v nabídce Skylinu verze GT-R, a když v roce 1989 přišla, byl to úplně jiný stroj. Řadová šestka tu je pořád, jen má dvě turba, 2,6 litru objemu a 280 koní a 353 Nm a pohání vůz o 1 430 kg váhy. Je to první inkarnace motoru RB26DETT a také je tu prvně použita elektronicky řízená čtyřkolka s šíleným označením ATTESA E-TS, které znamená „Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain with Electronic Torque Split”.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 21 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 22 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 23 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 24 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 25 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 26 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 27 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 28 - nissan skyline r32 gt-r v new yorku 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 29 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 10Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 30 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 31 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 11

4. Nissan Skyline GT-R R33 (1995)

Další generace GT-R byla větší a s 1 540 kg o dost těžší, což u sporťáku nebývá výhoda. Motoru zůstalo 280 koní, točivý moment se zvedl na 367 Nm. Karoserie byla ale mnohem tužší, rozložení hmotnosti lepší a to ve spolupráci s lepší čtyřkolkou ATTESA E-TS PRO s elektronicky řízeným samosvorem vzadu znamenalo lepší čas na Ringu o 21 vteřin, 7:59 vs. 8:20 u R32. To kritikům zavřelo ústa.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 32 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 33 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 34 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 35 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 36 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 37 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 38 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 39 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 40 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 09Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 41 - nissan skyline r33 gt-r v new yorku 10

5. Nissan Skyline GT-R M-spec Nür R34 (1999)

Poslední spárování motoru RB26DETT, tentokrát se znova zvýšeným točivým momentem na 392 Nm, se čtyřkolkou ATTESA E-TS byla generace R34, kterou proslavila filmová série Rychle a Zběsile. Je pevnější než R33 a má o 5 cm kratší rozvor, přesto je s hmotností 1 560 kg těžší. Má ale lepší aerodynamiku i přítlak. Vystavená verze, pro kterou platí číslo 392 Nm, je M-Spec Nür, jako Nürburgring. Vzniklo jich jen 250 a je to varianta upravená pro vytrvalostní závody - má měkčí odpružení než V-Spec II Nür, ze které vychází.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 42 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 43 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 44 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 45 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 46 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 47 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 48 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 49 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 50 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 09Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 51 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 10Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 52 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 11Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 53 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 12Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 54 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 13Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 55 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 14Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 56 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 15Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 57 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 16Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 58 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 17Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 59 - nissan skyline r34 gt-r v new yorku 18Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 60 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 61 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 12Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 62 - Nissan Skyline GT-R New York 2016 13

6. Nissan GT-R Nismo R35 (2015)

Stejně jako byl čas pod osm minut u R33 úchvatný, byl ohromující i výkon současného GT-R Nismo modelového roku 2015 - Ring objelo za 7:08,68. Mělo ohromné zadní křídlo a maskování, přes které na fotkách není vidět skoro nic. A přesně tak ho Nissan přivezl ukázat do New Yorku. Se 1 730 kg je nejtěžší, ale taky nejsilnější - má 608 koní a 652 Nm.

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 63 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 64 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 65 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 66 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 67 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 68 - nissan r35 gt-r nismo v new yorku 06

6. Nissan GT-R R35 (2017)

A konečně, nejnověji představený vůz, kterému jsme se věnovali ve vlastním článku. Barva Blaze Orange Metallic se opravdu povedla a designové změny celkem taky, takže příležitost si ho prohlédnout znova nevynecháme. Jeho váha zatím není známa, odhady hovoří o necelých 1,8 tuny; tahle Godzilla nikdy nebyla lehká. Parametry motoru už známe - 572 koní a 633 Nm - a na zrychlení na stovku si ještě počkejme, ale nečekejme vysoké číslo...

Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 69 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 01Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 70 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 02Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 71 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 03Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 72 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 04Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 73 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 05Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 74 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 06Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 75 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 07Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 76 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 08Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 77 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 09Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 78 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 10Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 79 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 11Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 80 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 12Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou - 81 - Nissan GT-R facelift 2017 dalsi zive 13

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.