Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se
10.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Evropské testy spotřeby jsou jistě zajímavé, ale dočtete se v nich jen bludy. Americké realistické a neunikají jim ani vozy Bugatti či Koenigseggu.
Vysoce výkonné automobily se nás ohromují objemem motoru, počtem válců pod kapotou, zrychlením či maximální rychlostí. A tak to má i být, v jejich případě jsou právě to ta správná data. Jenže majitelé si o nich nejen čtou, musí s nimi i jezdit a pak čelí trochu jiným číslům. Na fakturách za servis obvykle bývají pro jiné astronomické částky, podobě vysoké jsou i náklady na benzín.
Ti, kteří o supersportech jen sní, s oblibou tvrdí, že když už někdo na takové auto má, přece nebude řešit spotřebu. Jenže ani milionář nechce navštěvovat všechny benzínové stanice na trase a z každého výletu udělat nákladový ekvivalent týdenní dovolené v pětihvězdičkovém hotelu.
Pravda, u majitelů aut značek jako Bugatti nebo Koenigsegg nebo už to zřejmě bude pod jejich rozlišovací schopnost, ne každý sporťák ale stojí desítky milionů. A u těch více i měně obyčejných je spotřeba paliva prostě zajímavý údaj - už proto, že si jej můžeme dát do kontextu s tím, za kolik jezdíme den co den s o poznání běžnějšími stroji.
Využili jsme tedy aktualizovaného přehledu výsledků realistických testů spotřeby americké EPA a ukážeme vám spotřebu těch nejužranějších výkonných modelů na trhu, nevyjímaje ani stroje zmíněných značek. Testy EPA mají daleko k těm evropským a i když pochopitelně též dokladují spotřebu při jediném, klidném jízdním stylu, je to spotřeba skutečná, při takovém ježdění dosažitelná. Evropské testy jsou naohýbané všemi směry, aby pro automobilky vyšly tak, jak samy potřebují.
Každého výrobce výkonných aut zastupuje nejsilnější model v nabídce a žebříček pořadí jsme sestavili od nejvyšší spotřeby. Za zmínku stojí pár rekordmanů. Očekávatelným vítězem se stalo Bugatti Chiron s kombinovanou spotřebou 21,4 l/100 km. O stupínek níže najdeme Lamborghini Aventador S s 19,60 l/100 km a bronz získal Jeen Grand Cherokee Trackhawk s 18,09 l/100 km v kombinaci. Až čtvrtý je Keonigsegg Agera RS. Ten bere Bugatti rekordy v rychlosti a i zde je lepší, v kombinaci žádá 18,1 l/100 km. Pro přehlednost soupis ukončíme pátým místem s Ferrari 812 Superfast požadujícím též 18,1 l/100 km - pro zbytek výsledků vás odkážeme na přiložené tabulky, je v nich celkem 22 aut.
Pro srovnání, jen o kousek méně výkonná, ale hybridní Acura NSX vykázala kombinovanou potřebu 11,2 l/100km. Na paměti je přitom potřeba mít, že naměřené hodnoty vycházejí z běžných testů prováděných za stejných podmínek, za kterých malý hatchback bere přibližně 6 l/100 km. Jezdí se při nich rychlostmi, pro které zdaleka nejsou potřeba stovky koní, přesto jsou spotřeby vysoké.
V případě řádného využití potenciálu by to bylo značně více - nakonec víme, že u Chironu není podle slov automobilky problém ani bájných „sto na sto”. Naštěstí ale nejde nikdy o tolik, kolik si při svém vzletu žádá třeba raketoplán. Ten se podle dostupných údajů při startu pohybuje se spotřebou 0,29 litru paliva na... 1 centimetr. Skutečně, kdyby takto startoval sto kilometrů, „jel” by se spotřebou 2 918 918 litrů paliva na 100 km. A pak si stěžujte na vašich 10 litrů na sto...
Nejužranější auta současnosti podle testů americké EPA
Pět nejužranějších modelů obrazem
Tohle jsou nejužranější auta současnosti podle americké EPA. Společnost je to veskrze očekávaná...
Zdroj: EPA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. A není to jen ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno se i vyplatí
před 2 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 3 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 5 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 6 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva