Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Monstrózní Volvo s dvoutaktním V8 už jezdí, je to ďábel na kolech
12.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Stavba vozu zvaného Rudezon postupuje pomalu, ale jistě. Ještě s nekompletním zevnějškem už jezdí a s lehkostí protáčí i závodní slicky.
Volvo Amazon je stále velmi elegantní stroj. To, co si můžete prohlédnout na obrázcích níže, je ale Amazon je zčásti - je to Rudezon, tedy Amazon s dvoutaktním osmiválcem Evinrude, které vzniká pro čtvrtmílové sprinty. Vloni jsme o něm psali, když byl motor zabudován do auta a běžel. Od té doby se ale celý projekt posunul dále a vůz konečně jezdí.
Dokumentují to přiložené fotky a video. Na něm můžeme spatřit vůbec první testovací jízdu Rudezonu. Je z něj také zřejmé, že vůz ještě není zcela hotov - chybí mu karoserie a také doladění; jestli se změní zvuk, nevíme, ale aktuální projev rozzlobeného Trabantu na steroidech je vskutku zajímavý. Čísla výkonu stále nejsou k dispozici, ale bude ho tu asi docela dost.
Připomeňme, že motor Evinrude V8 vznikl na konci osmdesátých let minulého století s cílem pohánět rychlé čluny. V původní verzi o objemu 3,6 litru okolo 280 koní, do Volva si ale našla cestu jeho pozdější čtyřlitrová verze XP300 s továrním výkonem přes 300 koní. V Amazonu ale dozajista míří k vyšším metám - už pro svůj původní účel byl motor upravan tak, aby dosahoval až 10 000 otáček a spaloval etanol, což stačilo k dosažení nejvyšší rekordních 284 km/h na vodní hladině. A na to motor musel dávat jistě o hodně více než 300 koní, ostatně - 4 litry objemu a 10 tisíc otáček je vskutku přesvědčivá kombinace parametrů.
V Rudezonu bude jeho cílem dostat vůz co nejrychleji na konec čtvrtmílové sprinterské dráhy. Jaký čas lze očekávat, je otázkou. Zatím víme jen tolik, že vůz má upravenou dvoustupňovou převodovku Powerglide, takže řazením nebude ztrácet moc času, a jeho aktuální hmotnost 683 kg je víc než slibná. Něco asi přidá karoserie, byť laminátová, a okna, ovšem stále to bude velmi lehké auto.
Budeme-li se bavit o vysokých stovkách koní v autě s hmotností okolo tři čtvrtě tuny, lze očekávat působivé časy. Na výsledek si musíme počkat, zatím kochejme tím, co máme před sebou. I to za to stojí...
Další fotky ze stavby ukazují víc z vnitřností Rudezonu a také hotové jezdící auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nejnovější články
- Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
před 3 hodinami - Zaměstnanec Mercedesu promluvil: 99 procent lidí tady prozřelo, špatná sázka se nám vrací. A to nejhorší je asi pořád před námi
včera - Mechanik rozebral legendární motor 5,0 V10 TDI od VW, je to geniální noční můra servisních techniků
včera - Trump chce rázně a tvrdě odstřihnout elektromobily od peněz všech, kteří je nekupují, jejich fandové to nedávají
včera - Majitel se po 7 dnech vrátil k zaparkované Tesle Model 3. Byla „mrtvá”, po pokusu ji oživit se auta radši s velkou ztrátou zbavil
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 07:49 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 12.17. 22:54 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.17. 21:13 - TomyTom
- Volkswagen obecne 12.17. 12:52 - Brus
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.17. 11:52 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.17. 10:14 - pavproch
- Politický koutek 12.16. 21:18 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.16. 18:23 - abgx1