Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mercedes srovnal 27 let starý závoďák s novým. Novější nebyl vždy lepší
8.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to srovnání samotné automobilky, a tak je třeba na něj pohlížet, ale kdy jindy máme možnost si srovnat legendu DTM s horkou novinkou?
Nejen skalní fanoušci Mercedesu budou vědět, že Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II vznikl jako homologační speciál pro šampionát DTM a konkrétně jako zbraň proti BMW M3 E30, které stuttgartské stroje neustále poráželo. Evo II se představilo v Ženevě roku 1990, ale vyprodané bylo ještě před zahájením autosalonu.
Mercedes si samozřejmě nechal několik kusů pro závody a některé z nich dodnes existují v muzeu či depozitáři automobilky. Občas se ale i provětrají na okruhu, jak to zachycuje i video níže. Mercedes tam vytáhl starou 190E 2.5-16 Evo II z roku 1990 a postavil ji proti zbrusu novému C 63 DTM.
Ne že by někdo chtěl tahle auta skutečně srovnávat v časech na kolo nebo tak něco, posun je obrovský. Při zrychlení třeba C 63 DTM, poháněné pětisetkoňovým atmosférickým osmiválcem o objemu čtyř litrů, starou 190E nechává v prachu. Na druhou stranu, při brzdění vidíme, že starší vůz je mnohem lepší. Důvod je jednoduchý - karbonové brzdy C 63 DTM vyžadují pro ideální fungování vysokou provozní teplotu a v jiném než závodním tempu nebudou na rychlé zabrzdění dostatečně zahřáté.
Hlavní rozdíl je ale v tom, že zatímco závodní 190E je se silniční homologační verzí docela blízce příbuzná, u nového auta je to úplně něco jiného. V podstatě je sériové třídě C Coupé C205 podobný jen tvar karoserie, to je všechno. A volant je bližší tomu ve Formuli 1, než čemukoliv, co potkáte na silnicích.
Úplně stejně rozdílné jsou zážitky za volantem. 190E je samozřejmě mnohem pomalejší a navíc musíte řadit klasickým manuálem, o podřazování bez meziplynů s dvojím vyšlápnutím spojky se pilot ani nepokouší. Na druhou stranu, v C 63 DTM to není jednodušší. Sice tedy máte sekvenční převodovku, ale protože je auto rychlejší, musíte být konstantně ve střehu. Zejména, když jste v DTM naposledy závodili právě se 190E, jako Karl Wendlinger, jeden z jezdců na videu. Podívejte se na to všechno níže, je to pozoruhodná podívaná...






















Je to sice promo, ale přesto je srovnání velmi zajímavé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Audi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před 47 minutamiSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB