Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Další servisní případy, které poslaly k zemi i zkušené automechaniky
16.12.2017 | Petr Miler
Zákazníci autoservisů nezmoudřeli, a tak nadále překvapují mechaniky svou „kreativitou”, lehkovážností či snahou ušetřit za každou cenu.
Docela nedávno jsme vám ukázali servisní případy, které dostaly do kolen automechaniky. Byly to skutečně bizarní záležitosti, o nichž si vyprávějí lidé z komunity „servisáků” z celého světa na Redditu. Mysleli jsme si, že tento výběr je tak výjimečný, že se mu hned tak něco nevyrovná a pokud se ke stejnému tématu někdy vrátíme znovu, stane se tak nejdříve za několik měsíců. Jenže studnice pozoruhodných zážitků zaměstnanců a provozovatelů autoservisů rozhodla jinak.
Zábavné, odstrašující, poučné i jinak pozoruhodné případy z praxe mechaniků nás zaujaly, a tak jsme se zmíněnými stránkami prodírali dále. A další dvanáctku obtížně pochopitelných servisních případů jsme dali dohromady pozoruhodně rychle. Možná vám to už nyní přijde jako omílání téhož, ale věřte tomu, že to tak není. A nejedná se ani o druhořadé události ve srovnání s těmi prvně zmíněnými - tohle jsou další jedinečné bizarnosti, u nichž se člověk nediví, že překvapí i servisní rutinéry.
Stejně jako minule musíme říci, že sdílení podobných záležitostí lze ve většině případů chápat jako výsměch vlastním zákazníkům, což by někteří mohli brát nelibě. Ano, i tak to lze vnímat, ale posuďte sami, zda si majitelé některých aut zaslouží něco jiného... A ne vždy je tomu tak - někdy jsou to věci jen úsměvné, jindy výjimečné svou technickou podstatou, v jiných jde o rozšíření obzorů či prosté podivení se nad tím, že se to či ono děje nebo může stát. Už nezdržujme, tady další dvanáctka, která stojí za chvíli vašeho času.
1. „Přijel jsem na výměnu žárovky”
Přijet na výměnu žárovky do servisu není žádná ostuda - na některých dnešních autech je i provedení zdánlivé banality podobného typu natolik složité, že si s ním obyčejný uživatel neporadí. O to tu ale nejde - podívejte se, s čím majitel vozu přijel. O jedno světlo na svém starém Fordu přišel zřejmě při nějaké nehodě, a tak jej nahradil... jiným. Ale ne ze stejného auta, nýbrž z novějšího Mercury (u nás kdysi Ford) Cougar. Světlo je zapojené, funkční (spíše „funkční”...) a všimněte si detailů. Je tu úprava nárazníku, z něhož majitel uřízl část plastu, aby nové světlo mohlo být řádně zasazeno. A jako držák posloužila dvě jinak pokroucená kovová ramínka na oblečení.
Tohle musí překvapit každého, podobnou bláznivinu jsme nikdy neviděli ani na silnici, natož pak v servisu. Co na to mechanik? „Prodal jsem mu žárovku, ale odmítl ji instalovat.” Rozumný přístup, v celém tomto případě ojedinělý...
2. „Ještě je tam jedna matka? Tak to je v pohodě”
Nejsme si jisti, jestli tuhle větu zákazník opravdu řekl a pokud ji řekl, musel ji myslet v žertu. Samotný jeho případ ale až tak žertovný není, tedy nemusel být. To, co vidíte, je střed kola a čtyři šrouby, s pomocí nichž a čtyřech matek by ono kolo mělo držet na autě - značky Honda, jak videno. Jenže už z nich zbyla jen jedna.
Pozoruhodné je už to, že se to stalo, něco takového by se stát opravdu nemělo. Ještě pozoruhodnější je, že kolo takto na autě drželo a ještě zajímavější, že s ním řidička takto docela dlouho jezdila. Do servisu přivezl vůz manžel s tím, že si jeho žena už pár týdnů stěžuje na menší hluk od kola. Paní asi nebude nejcitlivější řidič... Toho hluku muselo být více, o vibracích nemluvě - na precizně nasazené kolo to vážně nevypadá.
3. Tak a motor už je v pořádku...
Jak si poradit s kontrolkou, která hlásí „Brzký servis motoru” nebo „Zkontrolujte motor”? Že by návštěvou servisu? Ne, stačí přece kontrolku přelepit a jede se dál - však už nesvítí. A když to uděláte samolepkou Hello Kitty... K prvnímu případu mechanik říká: „Nakonec mu to nedalo a přijel na diagnostiku...”, nálepka Hello Kitty ale pravdu nepřiznala až do konce dnů, které trávila na přístrojovém panelu.
4. „Zákazník si sám nainstaloval přídavná světla”
Prý šlo o „otuzený” Ford Mustang V6 s nálepkou „American Muscle” na čelním skle. To už něco naznačuje. Přesto klubko drátů a lepících pásek pod autem překvapit svedlo. Elektrikáři ať si raději obrázek ani nezvětšují, mohli by se potýkat s menší srdeční příhodou...
5. „Auto nenastartuje, ať to zkusím kolikrát chci”
To bude možná tím, že na rozvodovém řemenu chybí zub. Nebo spíš dvanáct. Hlavně že to zákazník se startérem dokola zkoušel, dodává mechanik. Následky jeho nerozvážnosti (a pravděpodobně i dříve zanedbaného servisu) už si s opatrností prohlédněte sami.
6. „Ne, jsem tu jen kvůli svolávací akci se zapalováním”
To, co před sebou vidíte, není přístrojová deska auta se zapnutým zapalováním a nenastartovaným motorem, ale štít plně běžícího vozu. V takovém případě by na přístrojovce nemělo svítit nic krom případných informačních kontrolek, ale tohle není ten případ - auto si „stěžuje” na servis motoru i celého auta, nedostatek chladící kapaliny, problém s ABS, protiprokluzem... Takový vůz by potřeboval pořádný servis, zákazník ale trval na tom, že si jen nechá v rámci svolávací vyměnit spínací skříňku, v níž mohl začít prokluzovat klíč. „Jsem si docela jistý, že by to měla být jeho nejmenší obava,” konstatuje mechanik...
7. „Auto pořád hlásí špatný tlak v pneu, i když jsem ji dohustila”
Toto psala mechanikovi SMSkou vlastní manželka. Jak vidíte z monitoru tlaku jednotlivých pneu, jednu pneumatiku opravdu dohustila. Jenže tu špatnou a tu správnou nechala podhuštěnou. Tomu se říká „těsně vedle”, autu tím rozhodně nepomohla...
8. Píchnul jsem, ale použil jsem rezervu
Není nad to, když si zákazník umí poradit sám. Jen by to možná chtělo nasadit kolo na auto správnou stranou. Na druhou stranu, tohle je dobrá inspirace pro ty, kteří mají auto s hodně rozšířenou karoserií, rezervu mají menší než standardní kola a špatně nechtějí vypadat ani s ní. Stačí otočit a „utopené” kolo opravdu nehrozí...
9. „Asi jsem tam tu baterku dal opačně...”
Výjimečný případ správného úsudku zákazníka. A alespoň jednou nevinil manželku, souseda, syna nebo bezdomovce „bydlícího” tři bloky od něj. Autu to ale moc nepomohlo a všimněte si značky akumulátoru - „Die Hard”. Tenhle opravdu zemřel tvrdě...
10. „Okno spolujezdce nejde stáhnout. Zkontroloval jsem pojistky a jsou v pořádku”
Někdy stačí hledat tu nejbanálnější příčinu... Když ji mechanik odhalil, zákazník mu sdělil, že je idiot. Sebereflexe tady moc nebylo.
11. „Jen mi vyměňte olej, ostatní je dobré”
Na tomto autě není dobrá řada dalších věcí, jak si ostatně sami povšimnete. A nesoustřeďte se jen na ten kovový segment, takové brzdové trubičky nebo pneumatiky by také zasloužily péči. Mechanika na každý pád překvapilo, že když už je někdo schopen takové konstruktérské kreativity, nezvládne výměnu oleje...
12. Tak a volant je na správné straně...
Připusťme, že tohle nepřekvapilo všechny, neboť někteří tuto úpravu ze zemí, kde se jezdí na levé straně, znali. Překvapení těch zbylých se ale nedivíme a nic na tom ani nemění fakt, že se třeba v Austrálii prodávají kity, které řízení takto primitivně z levé strany na pravou stranu přehodí. A první fotka zachycuje jeden takový. I tak jde o docela děsivou fušeřinu, v případě druhé, podomácku provedené úpravy, to platí ještě více. Za volant takového auta bychom asi nesedli, ale kdo chce kam...
Bonus: Přelil motor olejem, pak nechtěl zaplatit účet...
Tohle není ani tak servisní případ, jako spíše něco ze stinné stránky života automechanika pro doplnění. Majitel tohoto Fiatu 500 přivezl vůz do servisu s porouchaným motorem. Byl úplně zničený, a tak byla nutná jeho výměna. Tu zákazník odsouhlasil, doufal však, že mu výměnu pokryje pojištění mechanických závad.
V průběhu opravy ale vyšlo najevo, že za selhání motoru nemůže vada, nýbrž uživatelská chyba - majitel měl doplnit do auta litr oleje, nalil do něj ale celou láhev, která měla 5 qts (téměř pět litrů). Může se zdát, že více oleje nemůže škodit, ale není to pravda - přílišné množství je stejný problém jako nedostatečné. Způsobí kontakt oleje s klikovou hřídelí, jeho „našlehání” a faktickou neschopnost mazat. V motoru tak bylo zdevastováno vše, co má být mazáno, proto byla nutná jeho kompletní výměna.
Za takových okolností pojištění pochopitelně neplatí a výměnu by musel zaplatit sám zákazník. To odmítl a se servisem postupně i přestal komunikovat. Ten tak neměl nakonec jinou možnost, než zatím pouze odstrojenou příď (u Fiatu 500 nutnost při výměně motoru) uložit do kufru a auto vytlačil z dílny. Práce na demontáži zůstane zřejmě nezaplacena a auto jako jistinu použít nelze, protože je zastavené ve prospěch banky...
Zdroj: Reddit
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva