Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW M5 E34 s pouhými 16 tisíci km je k mání. Stojí ale dva miliony Kč
2.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Špičkový stav a málo km u dobrého youngtimeru znamenají zlaté vejce, lze-li soudit podle této zachovalé M5.
Pokud máte v garáži starší BMW M5, třeba generaci E34, která byla ve výrobě v letech 1989 až 1995, a vůz je v perfektní kondici, dost možná sedíte na zlatém vejci. Naznačuje to americký inzerát, kde si údajně původní majitel svou M5 E34 s malým kilometrovým proběhem a ve velmi dobrém stavu cení na 95 tisíc dolarů (lehce přes 2 miliony korun). To je nejen asi o třetinu více, než tento stroj stál jako nový, ale také o 1 400 dolarů (téměř 30 tisíc korun) více, než za kolik vám BMW ve Státech nabídne úplně novou M5 F10.
BMW M5 E34 byla druhou generací M5 a zároveň prozatím poslední, která měla pod kapotou řadový šestiválec. Byl to motor S38B36 o objemu 3,6 litru, který na zadní kola posílal 311 koní a 360 Nm. V této konfiguraci se objevil jen v M5 E34, třebaže v jiných verzích poháněl například dnes také velmi ceněné BMW 635CSi. Zároveň byla M5 E34 posledním produktem BMW M, který se montoval ručně v německém Garchingu, třebaže šasi vznikalo v továrně v Dingolfingu, kde se vyráběla i ostatní pětková BMW.
V roce 1992 se dostalo evropské variantě zvětšení objemu na 3,8 litru, s čímž narostl výkon na 335 koní. Vozy pro americký trh se však kvůli emisním nařízením držely menšího objemu. I tak ale zvládly stovku za 6,4 vteřiny a dosáhly na elektronicky omezenou maximálku 250 km/h. Do Států se M5 E34 dovážely jen v letech 1991 - 1993 a pro poslední rok dostaly podle prodávajícího několik změn, například poklice M-System II, které speciálními ploutvemi pomáhaly chladit brzdy, odlišná zpětná zrcátka, rytý nápis BMW Motorsport na vnějších klikách dveří, trikoloru M na volantu nebo javorové dřevo s černým či šedým zrnem.
Prodávaná M5 je podle majitele modelový rok 1993, tedy poslední, který se do USA dovážel a údajně to je jeden z pouhých 236 vyrobených kusů. Není to žádná speciální edice - M5 E34 měla celkem čtyři, dvě byly „ideální” z pohledu závodníků Johnnyho Cecotta a Joachima Winkelhocka, další oslavovala 20 let BMW M a poslední byla limitovaná edice pro Británii, ve které byly poslední kusy s volantem vpravo.
Co na tomto stroji ale unikátní je, je kromě ceny také nájezd - na přístrojovém štítu si můžeme přečíst hodnotu 9 801 mil, což je 15 773 kilometrů. Za jednadvacet let života to je skutečně málo, odpovídá to asi 751 kilometrům ročně, což je při vzdálenostech, které nabídne americký kontinent, jen pár výletů na nejbližší závodní okruh nebo oblíbenou okresku za krásných letních dnů.
Z obrázků to vypadá, že je tato M5 ve vynikající kondici, že se o ni majitel náležitě staral. Při nákupu by jistě bylo nutné všechno řádně prověřit, ale to platí vždy, když kupujete starší vůz. Cena tohoto konkrétního je však přeci jen možná trochu přemrštěná. Každopádně je trochu škoda, že ono ambiciozní číslo prodávající nepodpořil kvalitnějšími fotografiemi.
Toto BMW M5 E34 je na prodej v USA za více než dva miliony korun, tedy více, než tam dáte za novou M5 F10
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel