BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní

(+ videa) Už motor V10 v řadě 1 je dost velká kuriozita, však přes 500 k musí stačit. Ne však každému, tento sleeper jich má rázem plných 750.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní

13.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Už motor V10 v řadě 1 je dost velká kuriozita, však přes 500 k musí stačit. Ne však každému, tento sleeper jich má rázem plných 750.

Pamatujete si na desetiválcový hatchback BMW řady 1, který dostal od svých autorů označení 150i? Měl atmosférický motor o pěti litrech objemu, jednotku S85B50 z BMW M5 E60. Úžasný motor, možná ne svou spolehlivostí, ale vším ostatním ano - objem, otáčky, výkon, ovladatelnost, zvuk, tím vším dodnes fascinuje. A atmosférické plnění tu je jednou z klíčových vlastností, nástupce už dostal turba a leccos z výše zmíněného mu vzal.

Jenže přirozené plnění je také limitem po stránce výkonu, protože sám motor si „natáhne” do válců jen určité množství vzduchu. A podle toho můžete dodat palivo a mít určité množství výkonu. Firma KJ-Performance, která ho postavila, se tedy pustila do instalace přeplňování. Pod kapotu putoval „bi-kompressor” od tunera G-Power. Je to přesně to, na co to vypadá - dva kompresory, každý plnící vzduchem jednu řadu válců.

Auto bylo dosud až na zvuk a možná kola docela dobrým sleeperem, zkrátka nikdo moc netušil, co za sílu se skrývá pod kapotou. Rozluštit registrační značku SR-PS507 jako počet koní, 507, není na první pohled jednoduché a jedničkové BMW není tak vzácné. Vzhled není změněn moc, ovšem pokud uzřete dvě díry v kapotě překryté jen síťkou, nebudete pochybovat, že tohle není obyčejná řada 1. Zejména, když jsou kompresory dírami vidět.

Výsledek je úctyhodných 750 koní, které na kola dále putují přes sedmikvalt SMG a zadní nápravu z M3 E92. Dá se také odhadovat, že hmotnost se z původních 1 590 kg s rozložením 55:45 na přední:zadní nápravu příliš nezměnila. Kompresory jistě něco váží, ale kdybychom hovořili v tunách, stále by se dalo zaokrouhlit na 1,6.

Jak to vypadá za jízdy, se můžete podívat na posledním videu. Pochází z nedávných závodů Rolling50 Deutsche Meisterschaft, v podstatě mistrovství Německa ve sprintu na čtvrtmíli s letmým startem v rychlosti 50 km/h. Klání bylo pořádáno na testovacím rychlostním oválu Dekry na Lausitzringu a jak už to v dubnu bývá, pršelo.

750 koní na zadní nápravě není v dešti žádný med, když chcete auto dostat co nejrychleji do cíle. Konkrétní výsledky neznáme, ale troufneme si odhadnout, že byť sériová 911 Turbo S musela nad 150i G-Power - tak se tenhle stroj teď jmenuje - mít navrch. Jak to vypadalo a že měl řidič plné ruce práce, i když chtěl jet jen rovně, ukáže video.

Také předvede zvuk tohoto stroje, ale nejen jeho - okolo 0:35 si můžeme poslechnout výfuky Akrapovič na také přeplňované M3 E90, dalšího vozu z dílny KJ-Motorsport. Jednoduše řečeno - je to aurální porno. V10 zní ale také krásně, takže posouzení zvuku necháme na vás. Podívejte se na výsledek na fotkách i videu, toto se vážně jen tak nevidí...


BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 1 - bmw 150i g-power 01BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 2 - bmw 150i g-power 02BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 3 - bmw 150i g-power 03BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 4 - bmw 150i g-power 05BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 5 - bmw 150i g-power 06BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 6 - bmw 150i g-power 04BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 7 - bmw 150i g-power 07BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 8 - bmw 150i g-power 08BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 9 - BMW 150i G-Power 750 PS dalsi 01
Tohle BMW má 750 koní z pěti litrů objemu

BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 10 - bmw 1 e87 v10 hatch 01BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 11 - bmw 1 e87 v10 hatch 02BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 12 - bmw 1 e87 v10 hatch 03BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 13 - bmw 1 e87 v10 hatch 03aBMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 14 - bmw 1 e87 v10 hatch 04BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 15 - bmw 1 e87 v10 hatch 05BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 16 - bmw 1 e87 v10 hatch 06BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 17 - bmw 1 e87 v10 hatch 07BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 18 - bmw 1 e87 v10 hatch 08BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 19 - bmw 1 e87 v10 hatch 09BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 20 - bmw 1 e87 v10 hatch 10BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 21 - bmw 1 e87 v10 hatch 11BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 22 - bmw 1 e87 v10 hatch 12BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 23 - bmw 1 e87 v10 hatch 13BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 24 - bmw 1 e87 v10 hatch 14BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 25 - bmw 1 e87 v10 hatch 14aBMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 26 - bmw 1 e87 v10 hatch 15BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 27 - bmw 1 e87 v10 hatch 16BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 28 - bmw 1 e87 v10 hatch 17BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 29 - bmw 1 e87 v10 hatch 18BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 30 - bmw 1 e87 v10 hatch 19BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 31 - bmw 1 e87 v10 hatch 19aBMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 32 - bmw 1 e87 v10 hatch 20BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 33 - bmw 1 e87 v10 hatch 21BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 34 - bmw 1 e87 v10 hatch 22BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 35 - bmw 1 e87 v10 hatch 23BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 36 - bmw 1 e87 v10 hatch 24BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 37 - bmw 1 e87 v10 hatch 25BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 38 - bmw 1 e87 v10 hatch 26BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 39 - bmw 1 e87 v10 hatch 27
K původním fotkám 150i ještě bez kompresorů...

BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 40 - bmw 150i pre-g-power 01BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 41 - bmw 150i pre-g-power 02BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 42 - bmw 150i pre-g-power 03BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 43 - bmw 150i pre-g-power 04BMW 150i s motorem 5,0 V10 dostalo dva kompresory, teď má 750 koní - 44 - bmw 150i pre-g-power 05
... můžeme přidat hrstku novějších


Na mokru si tak vysoký výkon a pohon zadních kol u auta klasické koncepce až tak netykají, i tak je představení 150i s kompresorem působivé

Ne že bychom podporovali výběr vánočního stromku v lese s pilkou v ruce, ale když vás pak honí ten s těmi zahnutými zuby nahoru, tohle auto je dobrý stroj pro únik

Zdroj: KJ Performance

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.