Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
11 nejhezčích aut Pininfariny, co nejsou Ferrari: od krásného Maserati po Peugeoty
26.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pininfarina proslul prací pro Ferrari, ale nestavěl jen ta. Stvořil i řadu dalších krásných strojů, třeba tyto.
S karosárnou Pininfarina je neodmyslitelně spojena jedna značka - Ferrari. Každý petrolhead ví, že drtivá většina vozů Ferrari vznikla buď přímo u Pininfariny, nebo alespoň ve spolupráci s tímto designovým studiem. Je to poznat velmi snadno, stačí se podívat před zadní kola, kde většinou bývá logo této karosárny. Věc, za kterou je spousta fanoušků práce tohoto studia ochotna připlatit.
Nejen na vozech Ferrari však Pininfarina spolupracuje. Už od roku 1930, kdy byla firma založena Batistou „Pinin” Farinem v Turíně, pracuje tato karosárna i na dalších vozech - a nejen italských či evropských, má na kontě také pár amerických a japonských aut. Dost však zůstalo ve formách konceptů nebo se jich vyrobil jen velmi omezený počet.
Na následujícím seznamu jedenácti nejzajímavějších aut Pininfariny, která nejsou Ferrari, tak jsou stroje vskutku nedostupné, ale také tam najdete jeden, který si může koupit snad většina petrolheadů na světě. A rozhodně to stojí za to, zejména pokud je pro vás vizuální stránka věci podstatná aspoň stejně jako jízdní vlastnosti.
Alfa Romeo 8C 2900B Pininfarina Cabriolet
Tato Alfa z roku 1937 se vyráběla v několika variantách, rozdíl mezi 2900A a 2900B byl zejména ve spolehlivosti motoru. Tím byl 2,9litrový řadový osmiválec, přeplňovaný kompresorem, který ve verzi 2900B dával 177 koní. Už v sériové verzi to bylo krásné auto a studio Pininfarina dodalo variantě kabriolet notnou dávku elegance navíc. Sériových 82 2900B vzniklo jen několik desítek, takže to jsou dnes velmi vzácná auta, a verzí Pininfarina je ještě méně.
Maserati A6GCS/53 Berlinetta
Druhé nejstarší auto na tomto seznamu se zároveň může směle řadit k těm nejkrásnějším - a také nejvzácnějším. Maserati A6GCS/53 Berlinetta se představilo v roce 1952 a vznikly pouhé čtyři kusy, snad i proto, že Enzo Ferrari protestoval. Základem tu je závodní šasi a dvoulitrový řadový šestiválec, vyvíjený pro Formuli 2, který bez přeplňování dával 170 koní.
Cadillac PF 200 Cabriolet
Unikátní Cadillac z roku 1954 se nikdy nevyráběl sériově a ani to nebylo v plánu. Byl to jedinečný vůz, jehož přední blatníky se světly měly připomínat rakety. Vznikl pro newyorského importéra Ferrari Luigiho Chinettiho a údajně byl původně stříbrný. Zda stroj na snímcích je druhý kousek či zda se jeho barva změnila, nám není známo.
Mercedes-Benz 300b Pininfarina Coupé
Koncem 40. let chtěla značka Mercedes postavit nový vrcholový vůz, který by navázal na 770K z meziválečné doby. V roce 1950 tak spatřil světlo světa vůz s názvem 300b, kterému se později začalo přezdívat Adenauer podle kancléře Konráda Adenauera, který si ho oblíbil. Původně to byla limuzína nebo sedan, Pininfarina ale v roce 1955 stvořila toto kupé. Na světě je údajně v této barevné kombinaci a s touto karoserií jen jedno.
Nash Rambler Palm Beach Concept
Dnes již neexistující americká automobilka Nash nikdy tento stroj skutečně nevyráběla, je to jen koncept, který po studiu Pininfarina chtěl designér Nashe George W. Mason. Po stránce designu vidíme snad víc než inspiraci Cadillakem PF200, zejména v přední části. Rambler Palm Beach je nicméně funkční vůz, protože stojí na základu produkčního Nashe Rambler, stroji s 3,2litrovým řadovým šestiválcem o 82 koních.
Chevrolet Corvette C2 Rondine Coupé
Studio Pininfarina vytvořilo tuto unikátní Corvette speciálně pro pařížský autosalon v roce 1963, na světě tedy existuje jediný kousek. Karoserie je oproti sériové Corvette C2 zcela unikátní, např. tu je delší přední převis, který tak opticky posunuje kabinu dozadu, a také záď je úplně jiná. Elegance nicméně tomuto vozu nechybí, stejně jako síla - pod kapotou je 5,4litrová V8 o výkonu 360 koní a 488 Nm, což jsou hodnoty působivé ještě dnes.
Fiat Dino Spider
Pojmenování Dino máme spojeno spíš s šestiválcovými vozy Ferrari a s Alfredem „Dino” Ferrarim. A původní záměr skutečně byl stvořit značku Dino z vozů Ferrari a Fiat, ale v USA by se vozy takové značky špatně prodávaly, proto zůstalo u pojmenování Ferrari Dino a Fiat Dino. Šestiválce v těchto vozech však údajně byly úplně stejné, třebaže Ferrari uvádělo vyšší výkon. Fiat Dino se prodával ve dvou verzích - jako kupé, které navrhl Bertone, a jako Spider, který byl dílem Pininfariny.
Peugeot 504 Coupé
Velká kupé nejsou u francouzských aut vůbec žádnou výjimkou a v 70. letech minulého století stavěl Peugeot ve spolupráci s Pininfarinou verzi kupé modelu 504. Ta byla podobná standardní 504 dostatečně na to, abyste věděli, na co se díváte, ale také byla dost odlišná, abyste se začali zajímat trochu víc. Pod kapotou byla 2,7litrová V6. Dnes je tenhle vůz docela raritou, protože jich nebylo vyrobeno zrovna hodně.
Honda Argento Vivo
Stroj s názvem Argento Vivo vznikl původně jako koncept pro automobilku Honda, a to v roce 1995. V útrobách byl 2,5litrový pětiválec, který poháněl zadní kola. Měl to být jen showcar, ale kromě médií celého světa si získal pozornost brunejského sultána, který chtěl takový vůz mít ve své garáži. Podařilo se mu přesvědčit Pininfarinu, aby postavil pět kousků pro něj a jeho rodinu - ale ne s šasí Hondy, nýbrž Mercedesu. Včetně 7,3litrového dvanáctiválce AMG o 555 koních výkonu.
Jaguar XJ220 Pininfarina
Jako by už „standardní” Jaguar XJ220 nebyl naprosto úchvatné auto, brunejský sultán se svým bratrem po studiu Pininfarina chtěli, aby tento stroj poupravil. V útrobách zůstal 3,5litrový přeplňovaný šestiválec o 550 koních, zvenčí je však XJ220 Pininfarina dost jiný na to, aby si laik myslel, že to je jiné auto. Je vskutku krásný ze všech stran a dost možná také bude lehčí, protože je menší a má běžnější přední světla. Přesná data však nejsou známa, protože se vše odehrávalo v ústraní.
Peugeot 406 Coupé
Nejnovější auto na tomto seznamu, vzniklé roku 1997, je také tím, které si dnes může pořídit téměř každý, kdo chce jezdit strojem, pod jehož designem je podepsané snad nejslavnější studio světa. 406 Coupé je podobný případ jako jeho předchůdce, 504 Coupé - poznáte na něm, že to je Peugeot 406, ale je dost odlišné na to, abyste je nezaměnili. Nástupce, 407 Coupé, je oproti 406 zoufale ošklivé. Pod kapotu se montoval i šestiválec a třebaže na tři litry objemu není 190 koní zrovna moc, dynamika tomuto stroji nechybí. Je to velmi pohodlný stroj na dlouhé cesty a pro vzhled mu toho spoustu odpustíte.
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva