Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Z Hyundai se stává značka milionářů
13.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když si představíte typického zákazníka Hyundai v České republice, jistě vás nenapadne žádný chudák, ale opravdu bohatý člověk zřejmě též ne. Ve Spojených státech je ale i v těchto kruzích značka velmi úspěšná.
Na otázku ohledně automobilových preferencí opravdu bohatého člověka odpovíte zřejmě jmenováním některé ze značek německé „prémiové” trojky, švédského Volva, japonských firem jako Lexus či Infiniti, popřípadě něčím dotýkajícím se nabídky exkluzivních automobilek typu Bentley, Ferrari, Lamborghini, Porsche Rolls Royce a jim podobných. Že by se do této společnosti mohlo dostat korejské Hyundai, které ještě před pár lety mlátilo slámu i mezi zákazníky ze středních společenských vrstev, to by vás zřejmě ani nenapadlo.
Jenže právě o tom hovoří zprávy, které čerstvě dorazily zpoza oceánu. Podle Wall Street Journal totiž nejbohatší z Američanů volí vozy značky Hyundai stejně často jako Audi. Jak k tomuto závěru za velkou louží došli? Základem se stala statistika společnosti American Express, která vydává prestižní platební kartu Centurion (zvanou též „černá karta”). Jestliže už utíkáte od monitoru do banky si ji také pořídit, zvažte svou finanční situaci - tato karta je vydávána pouze lidem s ročním příjmem přes 1,3 milionu dolarů (necelých 22 milionů Kč) a majetkem v hodnotě alespoň 16,3 milionu dolarů (cca 273 milionů Kč). Když tedy hovoříme o bohatých lidech, je v tomto případě řeč o opravdové smetánce, majetek přes čtvrt miliardy korun má nesporně málokdo.
Plných 6 % z těchto lidí pak vlastní vozy značky Hyundai, což je číslo srovnatelné nejen s již zmíněným Audi, ale třeba i s Bentley. Jak je to možné? V prvé řadě je třeba říci, že nabídka Hyundai je v USA poněkud odlišná resp. stojí na trochu jiných modelech. Dozajista nemá svůj základ v příměstských mini či malých MPV, ale spíše ve větších SUV a sedanech jako je racionálně pojatá i40 nebo opravdu luxusní model Genesis, jenž je dodáván i s pětilitrovým motorem. U nás se krom i40 (nejde ale o úplně stejné auto jakým je Sonata či Elantra) prodává z amerického portfolia jen Genesis Coupe, na odbytu ale velký podíl jistě nemá. A tak zatímco i10 si bohatý člověk zřejmě nekoupí ani jako psí boudu, u Genesis je již situace jiná.
Druhým a dost možná ještě podstatnějším aspektem ke zvážení je, komu tyto vozy vlastně slouží. Že si nějaký dobře situovaný člověk Hyundai pořídí ještě neznamená, že s ním i jezdí. Nemyslíme přitom nyní ani tak na charitu či služebnictvo, ale spíše na ratolesti dotyčných. Synovi či dceři jistě z mnoha důvodů neuškodí, když svou automobilovou kariéru začne za volantem kupé Genesis než ve Ferrari či Lamborghini.
Nemáme ale v úmyslu tím význam zmíněného čísla bagatelizovat, však i spousta Audi TT nebo BMW Z4 skončí v rukou dcer a synů dobře postavených lidí a Hyundai vedle nich jistě neplní roli auta za trest. Korejské značce se zkrátka daří přesvědčovat i náročnou klientelu, že umí vyrobit auto srovnatelné s renomovanější konkurencí. Jsme zvědavi, jak moc nás přesvědčí právě kupé Genesis, které pro vás brzy otestujeme.
Hyundai Genesis se bohatým lidem zamlouvá, u nás se bohužel neprodává
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 4 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 6 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 7 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 9 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel