VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč

Už Volkswagen zní jako značka aut pro každého a to se pořád staví nad koncernovou Škodu či Seat. Přesto VW přijde s další, ještě levnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč

22.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už Volkswagen zní jako značka aut pro každého a to se pořád staví nad koncernovou Škodu či Seat. Přesto VW přijde s další, ještě levnější.

Tento záměr nastínil v rozhovoru pro německý Auto Motor und Sport Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Volkswagenu, když prohlásil, že největší evropská automobilka investovala v poslední době hodně úsilí do zkoumání potenciálu extrémně levných aut. A evidentně zjistila, že je nemalý.

V tuto chvíli je nejlevnějším VW v Evropě model up! a jeho klony, na rozvíjejících se trzích pak nejníže zamířil Volkswagen Polo, který se v Indii s karoserií hatchback dá pořídit i za ceny nižší než 200 tisíc Kč. A konec konců, roli levného auta pro každého sehrává v těchto končinách také Škoda Rapid, kterou lze pořídit za cifry přibližně o 50 tisíc Kč vyšší. To je ale podle Hackenberga pořád příliš mnoho pro opravdový úspěch a rád by do výroby dostal vůz, jenž by mohl být prodáván s cenovkou pohybující se v přepočtu mezi 125 a 175 tisíci Kč. Nabídnout by přitom měl podobné užitné vlastnosti jako indický Rapid - prostor pro čtveřici cestujících a karoserii sedan.

Aby podobným rozšířením portfolia nebylo dotčeno renomé již zavedených automobilek, nabídne německý koncern takový vůz pod zcela novou značkou. Jakou, to je zatím otázkou, dost možná ale půjde o podobný krok, který se Nissan čerstvě rozhodl provést s Datsunem. Mohl by tedy „vylovit” nějaké dříve známé jméno, kterému by nově dal trochu jinou tvář.

Ostatně i faktický záměr je podobný - nová značka by měla bojovat pouze na rozvíjejících se trzích a Hackenberg předem počítá s tím, že výroba by měla probíhat výlučně v Číně ve spolupráci s některým z tamních partnerů. Význam této zprávy pro Evropany je tedy omezený, ale úplně nulový být nemusí - Renault původně také nepočítal s tím, že by Dacia mohla bodovat i na trzích západní Evropy a současná realita je dobře známou věcí...


VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč - 1 - Skoda Rapid 2011 nove 10VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč - 2 - Skoda Rapid 2011 nove 09VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč - 3 - Skoda Rapid 2011 nove 11VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč - 4 - Skoda Rapid 2011 nove 15VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč - 5 - Skoda Rapid 2011 nove 17VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč - 6 - Skoda Rapid 2011 nove 16VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč - 7 - Skoda Rapid 2011 nove 21VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč - 8 - Skoda Rapid 2011 nove 22VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč - 9 - Skoda Rapid 2011 nove 26
Nová značka Volkswagenu by měla nabídnout auto podobné současné Škodě Rapid, akorát za poloviční cenu. Bohužel (nebo možná bohudík...) se zatím s jeho prodejem počítá jen na rozvíjejících se trzích převážně v Asii

Zdroj. Auto Motor und Sport

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše