Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen T2: Bulli je zpátky, vytáhněte havajské košile a batikovaná trička
10.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nizozemský prodejce campingových Volkswagenů otočil běh času a vrátil zpátky na evropské silnice druhou generaci věhlasné dodávky T2. Ta se totiž pořád vyrábí v Brazílii.
V době, která zrovna nepřeje svobodné vůli automobilek a kdy jsou bezpečnostní předpisy a tržní regulace přísněji než kdy jindy, působí zpráva o novém zahájení prodeje auta ze šedesátých let jako pohádka pro velmi naivní děti. Pravda je ale taková, že si opravdu můžete opět koupit Volkswagen T2 původně z roku 1967 jako nový vůz i se zárukou.
Za autem musíte do Holandska, k místním prodejcům Volkswagenu s campingovými modely a za kus historie nebudou chtít málo. Spíše naopak. Obytné dodávky prodávají za částky od 32 do 56 tisíc eur, což dělá přibližně 815 tisíc až 1,4 milionu korun. Cena se samozřejmě odvíjí od rozsahu úprav a vybavení a výbava nejdražšího modelu zahrnuje třeba kožené čalounění, kuchyňský koutek s lednicí, nerezovým dřezem a sporákem. Současně dostanete rozkládací stůl, pohovku a na podlaze lino.
O pohon klasiky s délkou 4 380 mm a rozvorem 2 400 mm se stará zážehový čtyřválec EA 111 o objemu 1,4 litru, a protože auto pochází z Brazílie, agregát je uzpůsoben spalování benzínu, etanolu E85 nebo libovolnému poměru obou paliv. Malý motor je na rozdíl od předchůdce chlazený vodou a do vozu se montuje od roku 2006. Má výkon 80 koní při 4 800 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 127 Nm při 3 500 ot./min. Ve spojení se čtyřstupňovou manuální převodovkou trvá akcelerace na stovku úsměvných 16 vteřin, a pokud Bullimu (jak se mu v Německu s oblibou říkalo) necháte dost času, rozjede se na 135 km/h.
Při brzdění to pak asi bude chtít trochu více předvídání. Vepředu jsou sice kotouče, ale vzadu, kde je i motor, pouze bubny. Přesto přese všechno (konstrukce, cena, dynamika), jde o příkladný počin hodný následování a pochvaly za odvahu nabídnout něco jiného. Za to si nizozemský importér VW zaslouží potlesk od všech příznivců klasických Transportérů.
Místo vzduchem chlazeného boxeru dostanete trochu modernější čtrnáctistovku o výkonu 80 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
před hodinou - Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 3 hodinami - Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 4 hodinami - Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva