Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen T2: Bulli je zpátky, vytáhněte havajské košile a batikovaná trička
10.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nizozemský prodejce campingových Volkswagenů otočil běh času a vrátil zpátky na evropské silnice druhou generaci věhlasné dodávky T2. Ta se totiž pořád vyrábí v Brazílii.
V době, která zrovna nepřeje svobodné vůli automobilek a kdy jsou bezpečnostní předpisy a tržní regulace přísněji než kdy jindy, působí zpráva o novém zahájení prodeje auta ze šedesátých let jako pohádka pro velmi naivní děti. Pravda je ale taková, že si opravdu můžete opět koupit Volkswagen T2 původně z roku 1967 jako nový vůz i se zárukou.
Za autem musíte do Holandska, k místním prodejcům Volkswagenu s campingovými modely a za kus historie nebudou chtít málo. Spíše naopak. Obytné dodávky prodávají za částky od 32 do 56 tisíc eur, což dělá přibližně 815 tisíc až 1,4 milionu korun. Cena se samozřejmě odvíjí od rozsahu úprav a vybavení a výbava nejdražšího modelu zahrnuje třeba kožené čalounění, kuchyňský koutek s lednicí, nerezovým dřezem a sporákem. Současně dostanete rozkládací stůl, pohovku a na podlaze lino.
O pohon klasiky s délkou 4 380 mm a rozvorem 2 400 mm se stará zážehový čtyřválec EA 111 o objemu 1,4 litru, a protože auto pochází z Brazílie, agregát je uzpůsoben spalování benzínu, etanolu E85 nebo libovolnému poměru obou paliv. Malý motor je na rozdíl od předchůdce chlazený vodou a do vozu se montuje od roku 2006. Má výkon 80 koní při 4 800 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 127 Nm při 3 500 ot./min. Ve spojení se čtyřstupňovou manuální převodovkou trvá akcelerace na stovku úsměvných 16 vteřin, a pokud Bullimu (jak se mu v Německu s oblibou říkalo) necháte dost času, rozjede se na 135 km/h.
Při brzdění to pak asi bude chtít trochu více předvídání. Vepředu jsou sice kotouče, ale vzadu, kde je i motor, pouze bubny. Přesto přese všechno (konstrukce, cena, dynamika), jde o příkladný počin hodný následování a pochvaly za odvahu nabídnout něco jiného. Za to si nizozemský importér VW zaslouží potlesk od všech příznivců klasických Transportérů.
Místo vzduchem chlazeného boxeru dostanete trochu modernější čtrnáctistovku o výkonu 80 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 8 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nejnovější články
- Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
před 4 hodinami - Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
před 5 hodinami - Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
před 7 hodinami - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 8 hodinami - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.22. 19:31 - řidičBOB
- Onboard videa 12.22. 15:05 - brnenska.odchytova
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.22. 14:49 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.22. 14:47 - pavproch
- Chlubítko univerzální 12.22. 14:38 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.22. 13:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.22. 13:13 - Truck Daškam