Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen T2: Bulli je zpátky, vytáhněte havajské košile a batikovaná trička
10.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nizozemský prodejce campingových Volkswagenů otočil běh času a vrátil zpátky na evropské silnice druhou generaci věhlasné dodávky T2. Ta se totiž pořád vyrábí v Brazílii.
V době, která zrovna nepřeje svobodné vůli automobilek a kdy jsou bezpečnostní předpisy a tržní regulace přísněji než kdy jindy, působí zpráva o novém zahájení prodeje auta ze šedesátých let jako pohádka pro velmi naivní děti. Pravda je ale taková, že si opravdu můžete opět koupit Volkswagen T2 původně z roku 1967 jako nový vůz i se zárukou.
Za autem musíte do Holandska, k místním prodejcům Volkswagenu s campingovými modely a za kus historie nebudou chtít málo. Spíše naopak. Obytné dodávky prodávají za částky od 32 do 56 tisíc eur, což dělá přibližně 815 tisíc až 1,4 milionu korun. Cena se samozřejmě odvíjí od rozsahu úprav a vybavení a výbava nejdražšího modelu zahrnuje třeba kožené čalounění, kuchyňský koutek s lednicí, nerezovým dřezem a sporákem. Současně dostanete rozkládací stůl, pohovku a na podlaze lino.
O pohon klasiky s délkou 4 380 mm a rozvorem 2 400 mm se stará zážehový čtyřválec EA 111 o objemu 1,4 litru, a protože auto pochází z Brazílie, agregát je uzpůsoben spalování benzínu, etanolu E85 nebo libovolnému poměru obou paliv. Malý motor je na rozdíl od předchůdce chlazený vodou a do vozu se montuje od roku 2006. Má výkon 80 koní při 4 800 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 127 Nm při 3 500 ot./min. Ve spojení se čtyřstupňovou manuální převodovkou trvá akcelerace na stovku úsměvných 16 vteřin, a pokud Bullimu (jak se mu v Německu s oblibou říkalo) necháte dost času, rozjede se na 135 km/h.
Při brzdění to pak asi bude chtít trochu více předvídání. Vepředu jsou sice kotouče, ale vzadu, kde je i motor, pouze bubny. Přesto přese všechno (konstrukce, cena, dynamika), jde o příkladný počin hodný následování a pochvaly za odvahu nabídnout něco jiného. Za to si nizozemský importér VW zaslouží potlesk od všech příznivců klasických Transportérů.
Místo vzduchem chlazeného boxeru dostanete trochu modernější čtrnáctistovku o výkonu 80 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 5 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 11 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 4 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 5 hodinami - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
před 6 hodinami - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
před 8 hodinami - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 21:36 - rutak11
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.04. 19:22 - petr_riha
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB