Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech
31.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dohnat, předehnat, zrychlit a zahanbit, tak asi VW vidí svou strategii pro nejbližší léta. Na rozdíl od většiny konkurentů chce nové modely uvádět po pěti letech.
Volkswagen se loni stal druhou největší automobilkou světa, jeho cíle ale leží výše. Chce být jedničkou, proto chrlí prostřednictvím mnoha svých značek na trh asi milion nových modelů týdně, jen novými typy ale další zákazníky uchvátit nechce. Podle šéfa amerického zastoupení značky Michaela Horna totiž Němci chtějí zrychlit uvádění nových modelů na trh, aby byli ještě více konkurenceschopní i v rámci stávajících nabídek. Nové modely tak mají přicházet po pěti letech, facelifty už po třech.
Pokud si tento záměr zpětně spojujete s včerejším přistižením třetí generace Octavie, která se nepředstavila ani před dvěma roky a práce na faceliftu by tak rázem dávaly smysl, asi vás zklameme - to by Škoda byla volkswagenovitější než samotný Volkswagen. Manažer německé firmy pracující pro její americké zastoupení totiž zmiňuje, že pokud by na toto došlo, dříve než v roce 2017 by se cykly zkracovat nezačaly. Záměr navíc zatím nemá posvěcení nejvyššího vedení, přesto to ve Wolfsburgu myslí vážně.
„Pracujeme na zkrácení životních cyklů našich produktů, abychom mohli přinášet nové výbavové a designové prvky na trh rychleji,” řekl Horn pro Bloomberg s tím, že automobilce pochopitelně jde o zvýšení prodejů a zlepšení pozice na trhu, o co také jiného. Jak se na takový plán díváte, povězte sami, my už dodáme jen tolik, že i když se to zdá být „pro zákazníka dobře”, je ještě otázkou, čemu vlastně bude VW říkat nový model. Těmito slovy jen pár let častuje i stále aktuální Passat B7, říkal tak i Golfu VI - v obou případech se ale jednalo jen o větší facelifty předchozích generací, které ve výsledku na trhu spíše přesluhovaly než naopak...
VW Passat B7 už vlastně modelem se zkráceným cyklem je, na trhu ani pět let nevydrží. Jenže ve skutečnosti jde jen o modernizovaný Passat B6, který se prodává dvojnásobný čas...
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel