Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ohromnost nového BMW X7 vynikne teprve vedle obyčejného malého auta
7.6.2019 | Mirek Mazal
Největší mnichovské SUV z podstaty nemůže být malé, na parkovišti plném obyčejných mini ale se svými dimenzemi vypadá trochu jako obr při návštěvě říše trpaslíků.
Publikum na nejnovějších BMW více zaujalo obří ztvárnění legendárních ledvinek než samotné premiérové modely 7 a X7, které se kontroverzním prvkem honosí. Kritiky směřované na adresu vertikálních mříží místo obvykle stylové mřížky chladiče bylo slyšet dost, přesto není nemůže být pochyb o ochotě zákazníků zaplatit za tyto vozy miliony korun bez mrknutí oka.
Základní cena benzínové bavorské limuzíny řady 7 začíná na sumě 2 472 000 korun včetně daně a vyšší X7 stojí s DPH celkem 2 230 800 Kč. Asi nikdo ze zájemců si nevybere úplný základ bez jakékoliv příplatkové výbavy. Většinou se postupně na ulicích vyskytují mnichovská SUV s vyšším označením M50d disponující čtyřikrát přeplňovaným šestiválcem o objemu tří litrů poskytující výkon 294 kW (400 koní) a 760 Nm.
V takové konfiguraci auto dosahuje hmotnosti 2 535 kilogramů při rozměrech 5 151 x 2 000 x 1 805 mm (délka x šířka x výška). Řeč čísel je ale jedna věc, praxe druhá. V té je teprve vidět, jak mohutné tohle auto je - po boku normálních mini vypadá jako z jiného světa a běžné parkovací místo mu ani nestačí. Přesně to ukazují přiložené fotografie z Nizozemska, kde majitel nové X7 zaparkoval hned vedle Citroënu Saxo.
Černý obr s monstrózními ledvinkami vypadá až strašidelně po boku malého nevinného stříbrného hatchbacku o méně než poloviční hmotnosti. Přerostlá verze X7 má problém zajet do užších ulic města a při porovnání proporcí s Citroënem je nelze dlouho pochybovat, proč. Gigant šířkou zabírá celé jedno stání a přední část trčí do silnice. Zkušenější řidič by mohl zastavit lépe, ale i o to tu nakonec jde - precizní ovládání velkých aut vyžaduje zkušeného řidiče a tím nebývá zdaleka každý, kdo zatouží po velkém SUV.
Rozměry BMW X7 teprve vyniknou ve srovnání s Citroënem Saxo. Hovořit o monstru není přehnané
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
- Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
před 8 hodinami - Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024
Nejčtenější články
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6 a 400 koňmi s manuálem. Ani pořádně nejel
4.11.2024 - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
5.11.2024 - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
5.11.2024 - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
5.11.2024
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 12.04. 18:37 - HOUZJ5AJ
- Detektory policejních radarů 12.04. 16:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 12.04. 10:24 - pavproch
- Toyota obecně 12.04. 06:53 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 12.03. 22:54 - řidičBOB
- Onboard videa 12.03. 22:27 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.03. 18:24 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.03. 14:23 - pavproch