Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Prius 2016: čtvrtá generace natočena v San Francisku a Bangkoku (videa)
4.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový hybridní hatchback svým designem zjevně příliš neohromí. Má však být lehčí, úspornější, řidičsky atraktivnější a uvnitř také prostornější.
Čtvrtou generaci Toyoty Prius již očekáváme hezkých pár měsíců. Ošklivý design však měl zklamat vedení automobilky, a tak hybridní hatchback nabral nemalé zpoždění. Je přitom otázkou, jak moc se novinka bude překopávat. Nedávno totiž na světlo světa unikly snímky, které odhalují standardní provedení i plug-in hybrid a o kráse se nedá mluvit ani v jednom případě. Jistě, hovoříme zde z pohledu Evropanů, nicméně poněkud krkolomná stylizace plácající přes sebe ostré hrany i obliny nejspíše nebude lákat ani Američany.
Je samozřejmě sporné, zda zmiňovaný únik nesouvisí s původním designem a my nakonec v závěru letošního roku nespatříme něco zcela odlišného. Nové záběry ze San Franciska a Bangkoku ovšem naznačují, že příliš těšit se na japonskou novinku nemáme. I přes notné maskování je totiž patrné, že Prius se skutečně nechal výrazně ovlivnit vodíkovou Toyotou Mirai. Jeho karoserie tak sice bude nadmíru aerodynamická, nicméně taková porota při volbě krásy by v jejím případě nepřevzala ani přihlášku.
Pod kapotou se objeví nová platforma Toyota New Global Architecture (TNGA), se kterou by mělo dorazit nižší těžiště a tím mnohem zajímavější jízdní vlastnosti. Zlepšení se prý dočká ovladatelnost, za čímž bude mimo jiné stát i stokilová dieta oproti stávajícímu provedení. I přes úbytek hmotnosti ovšem bude nový Prius s délkou 4,55 metru a výškou 1,77 metru o 70 mm delší a 25 mm vyšší než současná třetí generace. Kromě venkovních rozměrů má dojít také k prodloužení rozvoru, uvnitř lze tedy počítat s větším prostorem pro cestující vpředu i vzadu.
Pod kapotou lze znovu očekávat kombinaci 1,8litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru, přičemž celkově by soustava měla dávat k dobru okolo 150 koní. Spotřeba standardní hybridní verze má poklesnout o minimálně 10 procent, očekávat tedy můžeme udávaný průměr 3,5 l/100 km. Zatím však není jisté, zda toto provedení opět dostane nikl-metal-hydridové baterie, či zda přestoupí na lithium-iontové.
Nová Toyota Prius byla sice natočena s notným maskováním, i přes něj je však patrná nepřitažlivá karoserie
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch