Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota opravdu kupuje celé Daihatsu, návrat do Evropy je tak možný
29.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Převzetí minoritního podílu má proběhnout do srpna. Daihatsu se díky tomu má stát globální značkou, malý Copen tak nejspíše bude k mání také u nás.
Uplynulo jen pár hodin od chvíle, kdy jsme zmínili, že Toyota by velmi ráda odkoupila zbývající podíl ve značce Daihatsu. Nyní zde máme potvrzení, že se tak skutečně stane, přičemž úplné převzetí tohoto výrobce proběhne do srpna. Toyota přitom odkoupí zbývajících 48,8 procenta akcií za prozatím blíže nespecifikovanou cenu - podle spekulací by se ovšem mělo jednat o zhruba 3,2 miliardy dolarů (cca 79,6 miliardy korun).
Jakmile bude dohoda finalizována, obě automobilky najedou na jednotnou strategii, jenž se bude týkat segmentu malých vozů. Toyota se v tomto ohledu zaměří na bezpečnostní systémy, komfort či uživatelské rozhraní a ekologické dopady, zatímco Daihatsu přispěje expertízou na poli nákladů a palivo šetřících technologií. Spolupráce přitom započne již od koncepční fáze, přičemž obě značky se ve svých snahách chtějí zaměřit hlavně na rozvojové země. Zároveň ovšem má být zachována jistá separace mezi oběma výrobci.
„Je to příležitost pro obě značky, jak se zbavit pocitů, že musí vše dokázat samostatně. Místo toho si můžeme začít navzájem věřit, a tak naplno využít našich silných stránek. Jinými slovy se nyní můžeme zaměřit na naše klíčové schopnosti. A věřím, že to je klíč, jak dosáhnout globální konkurenceschopnosti, ve které budeme pokračovat,“ říká k plánovanému spojení Akio Toyota, šéf japonského gigantu.
Masanori Mitsui, jeho protějšek u Daihatsu, pak dodává, že „nyní jsme našli směr, který nám umožní pokračovat v růstu během příštích sto let. Vidím v tom dokonalou příležitost, jak zpevnit náš vztah s Toyotou. A díky tomu bychom mohli pozvednout značku Daihatsu ke globálnímu standardu.“ To by mohlo znamenat, že japonská automobilka se skutečně vrátí do Evropy. Druhá generace roadsteru Copen by tak mohla zamířit do místních showroomů, i když nejspíše s trochu objemnějším než 0,66litrovým motorem.





Daihatsu Copen je sice k mání i ve verzi D-Sport, i nadále však na japonském trhu počítá s 0,66litrovým motorem. Do Evropy by nejspíše roadster dorazil s objemnější jednotkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch