Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnali jsme Opel Astra OPC se Subaru WRX STi. Dynamikou v přímce jsou si rovni (videa)
5.10.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
V bitvě s ostříleným japonským matadorem by na německého juniora sázel málokdo. Jenže Opel ani tentokrát neztratil glanc.
Test nové Astry OPC jsme vám nabídli koncem srpna a trochu jsme nechápali, jak mohli u Opelu udělat něco tak dobrého. Až jsme si říkali, jestli se nám to jen nezdá, jestli nám Opel nezastřel mysl svým oslnivým designem nebo jinými povrchnostmi. Podobně otevřený závěr bychom si vám ale nedovolili předložit, a tak jsme vůz rovnou srovnali s jednou ze špiček třídy sportovních kompaktů, Subaru WRX STi.
Už při samotném testu Astry jsme ostrou Imprezu měli k dispozici, ale protože nám toto srovnání přišlo být zajímavější než jen pomůcka pro vytření vlastního zraku, slíbili jsme vám rovnou i srovnávací test. Vánoce sice ještě nejsou, ale sliby se mají plnit i jindy, a tak jsme pro vás takový test připravili.
Řekne toho určitě mnohem více než tato upoutávka, přesto už ta leccos naznačí. Ačkoli srovnání při pouhé akceleraci z místa není to, co rozlišilo auta na lepší a horší, už v něm byste jistě sázeli na japonského borce. Má 20 koní navrch, o něco nižší hmotnost (OPC váží 1 550, STi 1 505 kg) a pohon všech kol, i když ten při citlivém (auta kvůli podobným záležitostem nechceme zbytečně ničit) odpichu z místa až tak nepomůže. Jenže realita...
Podívejte se sami, tady prostě vítězí citelně sofistikovanější motor OPC. Dvouapůllitr STi je dřevorubec, který do 4 tisíc otáček spíše lelkuje a pak pustí na kola až neurvalou porci výkonu, která má přsto celkem jasnou špičku. Dvoulitr OPC sází spíše na jemný nástup výkonu v nižších sférách a jeho lineární gradaci v nejvyšší spektrech otáček. Jen díky tomu může chybějících 20 koní a přebývajících 50 kilogramů vyrovnat - obě auta totiž mají prakticky úplně stejnou dynamiku.
Videa byla pochopitelně pořízena na stejném místě za úplně stejných atmosférických podmínek, tady nikdo nedostal výhodu. Srovnatelnost jejich dynamiky je pak až neuvěřitelná - prakticky stejně zrychlují na 100 (zde lehce vítězí STi), 200 (zde OPC lehce dotahuje) i 240 km/h. A pokud jde o maximálku, zaseknou se prakticky na stejné metě - okolo 262 km/h skutečné rychlosti.
To je dobrý předpoklad pro vyrovnaný souboj, co říkáte? Ale dokáže OPC vedle STi prodat své dynamické možnosti také jinde než na dálnici? Nepochybujte, že i to vám řekneme v našem podrobnějším srovnávacím testu. Již brzy na Autoforum.cz...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 10 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva