Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Slabší spalovací sporťák ve sprintu vyběhl s 830koňovým elektromobilem, stačilo přidat jednu zatáčku
20.2.2024 | Petr Prokopec
Kolikrát už padlo, že elektromobily jsou v případě dynamiky poníky schopnými zvládat jen jediný trik? Američané se to nyní rozhodli ukázat velmi názorně. Pokud ke sprinterskému klání přidáte jedinou zatáčku resp. otočku, ze zdánlivě jasného vítěze se stává poražený.
Není pochyb o tom, že elektromobily zvládají akcelerovat v přímém směru rychleji než auta se spalovacím motorem. Dáno je to tím, že své vysoké výkony generují od velmi nízkých otáček motoru, navíc s nimi dokáží velmi efektivně pracovat. Co na tom, že s klesajícím napětím v akumulátorech jejich dynamika vázne - pokud jsou plně nabité, jedou. A nic jiného na videích, která mají demonstrovat jejich ohromující akceleraci, obvykle neuvidíte.
Je tu ale ještě jeden problém - jde obvykle o extrémně těžké vozy, které krom zrychlení v přímce nezvládají přesvědčivě prakticky nic. Vysoká hmotnost devastuje schopnosti zatáčet i decelerovat, což se pozná na okruhu. Jenže kdo jezdí na okruhy, že? Ale potřebujete nakonec okruh, aby se to jasně poznalo? Magazín Edmunds se rozhodl ukázat, že nikoli.
Závody ve sprintu tak zpestřil otočkou, po jejímž absolvování se auta musí vrátit zpět na výchozí čáru. Během jedné disciplíny tedy dochází na start z pevného místa, deceleraci, zatočení a pružné zrychlení. Dosažené výsledky tak lépe vykreslují schopnosti toho kterého vozu, i když jde pořád z valné většiny o akceleraci v přímce. Už tahle jedna modifikace ale akcie elektromobilů posílá ke dnu.
Patrné je to z poslední komparace Edmundsu, ve které se na startovní čáru postavila Honda NSX Type-S proti Lucidu Air Grand Touring. Pohled na technické parametry naznačuje, že elektromobil by nad benzinovým hybridem měl mít znovu navrch, i když má na svém kontě 2 370 kg - ani NSX se svými 1 775 kily rozhodně není žádnou muší vahou. Přitom k dispozici má „jen“ 608 koní oproti 830.
Již při první rozjížďce je nicméně patrné, že Lucid se musí opravdu snažit, aby dosáhl vítězství. To je navíc vrtkavé a při druhém sprintu se již přiklání k Hondě, která vydělala hlavně na oné otočce. Třetí pokus ovšem dopadl v její prospěch zcela, neboť elektromobil měl již prakticky upečené brzdy. Jeho otočka tak byla nekonečně dlouhá, navíc při závěrečném sprintu byl patrný i slábnoucí výkon.
Lucid Air je tak možná sice rychlejší při zrychlení na stovku či na čtvrtmíli, ovšem tím v podstatě jeho nadvláda končí. A dá se předpokládat, že podobně by tomu bylo i u mnoha jiných elektromobilů. Výrobci jim totiž dávají do vínku neskutečný výkon, aby mohli okouzlit publikum. Hmotnost a „co se stane pak” napoprvé vidět nejsou, tady si o obojím můžete udělat obrázek.
Honda NSX druhé generace nepatří ani mezi nejlehčí, ani mezi nejvýkonnější auta. Přesto si ale dokázala poradit s elektrickým Lucidem Air s 830 koňmi, navíc v přímém směru. Stačilo jen, aby test zahrnoval jednu otočku. Foto: Honda
Zdroj: Edmunds Cars@YouTube
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Legenda Chevroletu po 60 letech končí bez nástupce, přednost před ní dostal elektromobil s pětinovými prodeji
před 20 minutami - VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
před hodinou - SUV Rolls-Roycu vypadá po faceliftu jako knírač, pouťový vnitřek i vnějšek mají oslovit mladou klientelu
před 3 hodinami - Elektrický supersport Rimacu je propadák a skončí bez nástupce, přiznal šéf. Ani bohatí elektromobily nechtějí
před 4 hodinami - Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva