Škoda Superb není vhodné auto pro fetišisty

Takto nám alespoň vyznívá jedna z nových reklamních kampaní používaná škodovkou v zahraničí. I když jí automobilka chtěla zřejmě říci něco trochu jiného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Škoda Superb není vhodné auto pro fetišisty

20.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Škoda Superb není vhodné auto pro fetišisty

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Takto nám alespoň vyznívá jedna z nových reklamních kampaní používaná škodovkou v zahraničí. I když jí automobilka chtěla zřejmě říci něco trochu jiného.

Nejsme zrovna magazín specializovaný na analýzy reklamních kampaní, ale když se nějaké zajímavé automobilové „promo” ve světě objeví, rádi se o něm zmíníme. Vzpomeňme třeba tištěnou reklamu Peugeotu se skutečně vystřelujícím airbagem nebo inzerci Volkswagenu, která byla doslova k sežrání. Dnešní reklama nám ve srovnání s dvěma výše zmíněnými až tak zajímavá nepřijde, ale když už si bere na paškál neznámější českou automobilovou značku, zmínku si určitě zaslouží.

Když se na ní podíváte poprvé, buď se pousmějete, nebo nechápavě zavrtíte hlavou. Starší pán, který se tváří trochu jako vyděšený Jeremy Clarkson, na ní vystupuje ze Škody Superb v poněkud nestandardním obutí. Tedy své nohy, nikoli svého auta. Je to zkrátka člověk, kterého uspokojuje nosit dámské lodičky. Proč ne.

Celá tato podivná scenérie je samozřejmě vidět díky tzv. ambientnímu osvětlení, které má Superb umístěné ve spodní hraně dveří a ve vnějších zpětných zrcátkách. Jeho cílem je nasvětlovat prostor okolo vozu, abyste nešlápli do něčeho, do čeho nechcete. Reklama propaguje právě to a v tomto kontextu by byla vtipnou pointou třeba věta „Automatické ambientní osvětlení nechá někdy vyniknout i to, co nemá být viděno.” Jenže reklama odbočí trochu jinam.

Vyřknout závěr, který by mohli být chápán jako politicky či obchodně nekorektní (tedy že vůz není vhodný pro 100 procent potenciálních zákazníků) si najatá reklamní agentura Selmore netroufla a hlavním mottem je jen poměrně „neúderná” fráze o tom, že díky ambientnímu osvětlení se dá bezpečně nastoupit a vystoupit. Doprovodný, doslova všeobjímající text už pak podivné vyznění nenapravuje, když mj. zmiňuje: „Jde jen o jeden z výjimečných prvků mimořádné výbavy, který činí tuto limuzínu Škoda tak unikátní. Stejně jako úsporný motor s klasifikací A. Takže váš Superb je ještě pozoruhodně čistý. A nenechte se zaskočit, když si vás lidé najednou začnou všímat. Vůz nabízející takový luxus přirozené přitahuje pozornost. Zvláště když je k dispozici za cenu od 24 990 Eur.”

Poslední citované věty už jsou tou pointou, která by reklamě sekla (zejména ta dvojsmyslná „Nenechte se zaskočit, když si vás lidé najednou začnou všímat,” ty předchozí zní spíše jako úryvky z České sody), jenže byly schovány až mezi malá písmenka v zápatí.

Samotná idea reklamy má svůj půvab, v tomto zpracování se nám ale zdá jako trochu promarněná příležitost. Ale posuďte sami, jak moc se vám zamlouvá. U nás se s ní zřejmě nesetkáme, primárně je určena pro oči nizozemských zákazníků.


Škoda Superb není vhodné auto pro fetišisty - 1 - Skoda Superb reklama osvetleni 01
Z této reklamy Škody nám vyplývá, že nejde o vůz vhodný pro fetišisty. Ostatně podobnému závěru nahrává už relativně konzervativní pojetí celého auta...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše