Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Fabia R2: sporťák pro každého (kdo má 1,5 milionu)
8.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda připravili nový závodní vůz pro kategorii R2. Určen je primárně pro začínající amatérské jezdce, přesto si na něj musíte připravit slušný obnos peněz.
Angažmá Škody v motoristickém sportu se jeví být dlouhodobě úspěšným, a tak není divu, že automobilka své aktivity na tomto poli dále rozšiřuje. Právě dnes představila nový soutěžní vůz, který nalezne své uplatnění v kategorii R2. Jmenuje se Fabia R2 a je určen především amatérským závodním jezdcům, kteří hledají cenově dostupný a provozně ne až tak náročný soutěžák.
Vůz byl vyvíjen a testován pro použití v rallye téměř dva roky. Za jeho vznikem stojí primárně specialista na tomto poli, firma Impromat Car, kterou ovšem Škoda ve vývoji přímo podporovala. Proto jej také nyní prezentuje jako vlastní. Podle Škody by Fabia R2 by měla splňovat vysoké nároky na dynamiku a pochlubit se zejména pečlivě vyvinutým podvozkem.
Novinka vychází se sériového modelu, podstatně se ovšem liší motorem a převodovkou. Oproti sériovému modelu byl dále podstatně přepracován podvozek, stejně tak byla sportovně upravena kinematika náprav. Pod kapotou pracuje motor 1,6 16V o výkonu 132 kW (180 koní) dosahovaném při 7 500 ot./min, maximální točivý moment činí 194 Nm při 5 500 ot./min. Na motor navazuje pětistupňová sekvenční převodovka. Cena nového vozu Fabia R2 činí 62 000 Euro, tedy něco málo přes 1,5 milionu korun.
Prodej bude mít starosti opět Impromat Car a jeho první snímky si můžete prohlédnout níže. Dodejme jen, že Fabia R2 je od února letošního roku homologována dle předpisů FIA a ještě dříve jsme jej mohli spatřit coby předjezdce loňské Rally Bohemia a Barum Rally.
Technická data Škody Fabia R2
Motor: atmosféricky plněný zážehový čtyřválec 1,6 16V
Zdvihový objem: 1 598 cm3
Maximální výkon v kW při ot/min: 132 / 7 500
Maximální točivý moment v Nm při ot/min: 194 / 5 500
Elektronika motoru: Magneti-Marelli
Pohon: přední náprava
Převodovka: sekvenční pětistupňová Sadev
Škoda Fabia R2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 4 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 6 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 7 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 9 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis