Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Senátu se nelíbí sněmovní „kladivo na osobu blízkou”, chce ho zrušit
20.7.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Sněmovnou schválená novela tzv. silničního zákona dorazila do Senátu a narazila na právně vzdělané rozumné lidi. Mají šanci dosáhnout změn?
Je už téměř zvykem, že pokud se české úřednictvo setká s odporem občanů, jejichž znalost zákonů dosahuje alespoň elementární úrovně, začne mnoho bitev prohrávat. Jenže místo toho, aby začalo svou práci vykonávat pořádně a snažilo se využívat všech nástrojů, které mu poskytují platné zákony, vylobbuje si u poslanců vytvoření dalšího, kterým by utáhlo šrouby nesvobody. Přesně do této kategorie patří Sněmovnou (hlasovali pro ni prakticky všichni poslanci bez rozdílu politické příslušnosti) schválené zavedení objektivní odpovědnosti provozovatele vozidla za přestupky jím spáchané. Jednoduše řečeno, ať už je konkrétní viník znám nebo ne, erár dostane svůj desátek v podobě zaplacené pokuty a víc ho nezajímá.
Zákonodárný mechanismus v české republice je naštěstí vícestupňový, a tak po schválení Sněmovnou doputovala novela do Senátu. Tam, zdá se, ještě existují lidé, kteří ví, že existuje něco jako Ústava. Senátní podvýbor pro dopravu po prostudování novely jednomyslně došel k závěru, že část týkající se zavedení zmíněné právní odpovědnosti je třeba vypustit a novela má být vrácena Sněmovně. Důvodem je fakt, že podle názoru členů podvýboru obsahuje vážné právní závady a dokonce může porušovat Ústavu České republiky.
Můžeme se tedy začít radovat? Podle mého názoru nikoli. Předloha měla ve Sněmovně většinovou podporu a těžko poslanci za tak krátkou chvíli změnili názor. Domnívám se, že senátní návrh přijat nebude. Další naděje, prezidentské veto, je také mizivá. Václava Klause tato témata zpravidla příliš nezajímají. Poslední nadějí pak bude Ústavní soud. Ovšem ani v jeho případě si nejsem jist, že existuje nějaká šance na vrácení stavu do normálu.
Raději se tedy začněme připravovat na doby, kdy bude jedno, jestli jsme něco spáchali, nebo ne, zaplatíme stejně. A také na doby, kdy bude státním úřadům skutečně jedno, jestli jejich činnost vede k eliminaci nebezpečných řidičů ze silnic, půjde už otevřeně jen a pouze o peníze.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 9 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
včera - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nejnovější články
- Nejspolehlivější a nejtrvanlivější moderní motor koncernu VW najíždí 500 000 km jako nic, říkají mu Kalašnikov
před 7 hodinami - Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 9 hodinami - Němci vyzkoušeli asi poslední pravověrné BMW. Má manuál, spoustu tlačítek, neváží tuny a ani není drahé
před 10 hodinami - Jeep rozjel dlouho nevídané slevy. Jeho cílem teď je prodávat milion aut ročně, to dosud nikdy nezvládl
včera - Poslední epizoda The Grand Tour má obrovský dopad, zájem o auta hvězd nakopl až skoro o 800 procent
včera
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 09.19. 23:40 - mattonecz
- Politický koutek 09.19. 20:29 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.19. 18:02 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 16:20 - Eda
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 13:56 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 13:42 - pavproch
- BMW Divize 09.19. 10:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 10:08 - řidičBOB