Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf rallyového týmu končí u VW, Jost Capito teď povede stáj McLaren F1
15.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedmapadesátiletý Němec po třech titulech ve WRC mění působiště a míří zpět do Formule 1. Jezdecké složení McLarenu se však vůči loňsku nemění.
Loňská sezóna Formule 1 byla pro tým McLaren nejhorší v jeho historii. Za tím ovšem nestojí mizerné výkony jezdců Fernanda Alonsa a Jensona Buttona, nýbrž do značné míry pohonná jednotka dodaná Hondou. Ta má na své konkurenty roční zpoždění, přičemž japonská automobilka již dopředu naznačovala, že rok 2015 se pojede spíše ve znamení testovacího než ostrého nasazení. I proto bychom se letos měli dočkat mnohem lepších výsledků, kdy by McLaren již neměl soupeřit pouze s týmy s nejmenším rozpočtem, ale zamíchat pořadím má také ve středu startovního pole.
Aby si přitom principál britské stáje Ron Dennis konkurenceschopností mohl být jist, najal na post šéfa týmu Josta Capita. Jeho jméno by přitom u fanoušků McLarenu mělo vzbudit nemalé naděje, neboť sedmapadesátiletý Němec stál v posledních třech sezónách za vítěznými vavříny Volkswagenu ve světové rallye. Před nástupem k německé automobilky byl pak Capito zodpovědný kupříkladu za vývoj Fordu Focus RS druhé generace, ještě předtím si ovšem střihl kariéru u Sauberu, Porsche nebo BMW.
Zkušenosti má tedy nový šéf týmu McLaren F1 nemalé, čehož si je vědom i sám Dennis. Ten přitom dodává, že jednání s Capitem začala již v létě. Dá se ovšem předpokládat, že nejprve musel vypršet kontrakt diplomovaného inženýra u Volkswagenu, než mohla být oznámena jeho spolupráce s britskou značkou. Ta přitom dosavadního šéfa týmu Jonathana Neala přesunula do role provozního ředitele, tím závodním je pak i nadále Eric Boullier.
Dodat lze pak jen tolik, že Alonso i Button mají podepsaný kontrakt rovněž na letošní rok. Britský jezdec přitom již na svém účtu na Twitteru vyzval fanoušky, aby mu pomohli vybrat design helmy, se kterou se bude prezentovat po celou sezónu. Dle nových pravidel se totiž již stylizace v průběhu roku měnit nemůže, což má prý zlepšit orientaci diváků a sportovních komentátorů.






Jost Capito po třech nadmíru úspěšných sezónách u Volkswagenu míří k týmu McLaren F1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB