Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf Mercedesu je otevřený spolupráci s Astonem Martin, vidí ale řadu nesnází
15.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka chce především dosahovat zisku. K paktování s Brity tak možná nedojde, rival pro Audi A1 byl navíc zamítnut stoprocentně.
Není tomu dlouho, co jsme vás informovali o možné spolupráci britské a německé značky. Nitky měl přitom v zákulisí spojovat italský investiční fond Investindustrial, tedy aktuální majoritní akcionář v Astonu Martin a dřívější vlastník výrobce motocyklů Ducati, který po několik měsíců spolupracoval právě s Mercedesem. Jak se ovšem ukázalo na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu, celá záležitost má do reality hodně daleko.
Šéf třícípé hvězdy Dieter Zetsche prohlásil, že je sice spolupráci otevřený, ta však musí mít opravdový smysl. A právě v tomto bodě Aston Martin naráží. Podle Zetscheho by totiž nešlo pouze o dodávku výkonnějších, hospodárnějších a charakternějších motorů (aktuální dvanáctiválec přeci jen vzniknul spojením dvou šestiválců Fordu na jednu klikovou hřídel), ale také o přepracování kompletní elektroinstalace.
To již znamená daleko větší úsilí, které by Mercedes-Benz mohlo odvádět od jeho základního byznysu. A právě to Zetsche nechce připustit. Zvláště, když nejde jen o pár motorů ročně jako v případě spolupráce s Pagani, ale o pravidelné dvanáctiměsíční dodávky komponentů pro přibližně dvě tisícovky vozů.
Co tedy vše znamená? V podstatě nic jiného než počátek skutečného vyjednávání, kdy snažit se musí zejména Aston Martin. Zvláště, když kdysi zvažovaná spolupráce, která by se týkala značek Maybach a Lagonda, již jednou pohořela. V Investindustrial jsou tak aktuálně telefony dozajista permanentně vytížené.
Zetsche ovšem v Detroitu nemluvil jen o spolupráci s Brity, ale také odmítnul další sestup značky do nižších segmentů trhu. Kategorie supermini podle něj vyžaduje výrobu velkého množství vozů, s ohledem na co nejnižší prodejní cenu však zaručuje jen miniaturní zisky. A to znamená, že rival pro Audi A1 nebude. Mercedes-Benz místo toho využije svého partnerství s Renaultem, které by se mělo projevit již na příští generaci vozů Smart. Opětovně totiž budou k dispozici modely dvou i čtyřmístné. Zetsche zároveň dodal, že se chystá rozšíření i nabídky, ovšem nikoliv zahlcení trhu jako v případě Mini.
Šéf Mercedesu Dieter Zetsche nepředstavil v Detroitu pouze nové čtyřdveřové kupé CLA, ale rovněž se rozpovídal o spolupráci s Astonem Martin a možné konkurenci pro Audi A1
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejčtenější články
- Rivian dál ztrácí půdu pod nohama. Rozjel nové propouštění, jeho akcie se propadly už o 93 procent
20.4.2024 - Čechem zachráněný, zapomenutý italský postrach německých premiantů je k mání v nevídaném stavu, zbylo jich jen pár
21.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - BP narazilo se svými elektrickými plány. Divize Pulse propouští desetinu lidí, opouští 8 trhů z 12
21.4.2024 - Další čínský konkurent Octavie se prodává v Evropě o statisíce levněji než Škoda, k dispozici je i plynová verze
21.4.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.20. 00:02 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.19. 17:06 - Vrooom
- Škoda Citigo, sedačka 05.19. 16:25 - jiří254
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB