Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem
21.12.2019 | Petr Prokopec
V tuto chvíli na světě neexistuje sériově vyráběné auto se silniční homologací, které by disponovalo větším výkonem. Nový pětilitrový osmiválec twin-turbo s 1 625 koňmi umí ohromit.
Novinka Koenigseggu spatřila světlo světa na letošním ženevském autosalonu. Švédové přitom oznámili, že Jesko vznikne ve 125 exemplářích, z nichž každý bude startovat na 64 milionech korun. Ani taková astronomická suma však neodradila zájemce, a ještě před koncem motor show tak byla veškerá produkce vyprodána. Koenigsegg přitom uvedl, že první exempláře zamíří k zákazníků zkraje příštího roku, a jak nyní demonstroval sám šéf automobilky, na zbytečné odklady zjevně nedojde.
Christian von Koenigsegg na novém videu novinku poprvé protáhl a pochlubil se zejména zvukem, který produkuje. Dle vysokootáčkového jekotu by se přitom mohlo zdát, že pod kapotou dříme agregát s malým objemem, nicméně realita je o trochu jiná. Zadní kola švédské novinky totiž roztáčí pětilitrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 1 298 koní při spalování běžného benzinu, respektive 1 625 koní při naplnění nádrže biopalivem E85.
Tento výkon je spárován s hmotností 1 420 kilogramů, přičemž jeho přenos dostala na starosti devítistupňová automatická převodovka. Ta umožňuje běžné sekvenční řazení, stejně jako je možné sestoupit hned o několik stupňů níže. Očekávat tedy lze působivou jízdní dynamiku, v tomto ohledu však prozatím nebyla publikována žádná data. Nicméně Koenigsegg uvedl, že obří zadní křídlo při rychlosti 275 km/h generuje rovných 1 000 kg přítlaku.
Švédové zároveň uvedli, že kromě standardního provedení vyrukují ještě se speciální variantou, která bude zvládat minimálně 300 mil v hodině, tedy 483 km/h. Kdy se jí ovšem dočkáme, to prozatím není jisté. Každopádně, zájemci se již nyní musí obrnit trpělivostí, a to i za předpokladu, že již složili zálohu. Automobilka totiž počítá s výrobou maximálně 50 kusů ročně, poslední exemplář tedy sjede z linek v roce 2022.








Christina von Koenigsegg poprvé představil nové Jesko v pohybu a nedá se říci, že by nezaujal
Zdroj: LAOC Exotics@Youtube
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superpole vyhrál Bulega 08:31
- Fakta a čísla týkající se Phillip Islandu včera 16:00
- Superpole pro Bendsneydera, 16. Vostatek včera 08:35
- Úvod na Phillip Islandu: Dominance Ducati na špici s Bulegou včera 08:34
- Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu včera 08:00
Nejnovější články
Levný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 33 minutamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 2 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 3 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 5 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva