Renault stále láká na rekord Méganu RS 275 na Ringu, na tomto videu alespoň jede

Francouzský hot hatch používá gumy, které jsou standardem pro Porsche 918 Spyder nebo Ferrari 458 Speciale. Ty prý zlepšují čas na suchu i na mokru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Renault stále láká na rekord Méganu RS 275 na Ringu, na tomto videu alespoň jede

9.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault stále láká na rekord Méganu RS 275 na Ringu, na tomto videu alespoň jede

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský hot hatch používá gumy, které jsou standardem pro Porsche 918 Spyder nebo Ferrari 458 Speciale. Ty prý zlepšují čas na suchu i na mokru.

Nový Renault Mégane RS 275 Trophy jsme vám již mohli představit. Hned tehdy jsme zmínili také to, že vůz uzmul rekord Seatu Leon Cupra na Severní smyčce německého Nürburgringu. Konkrétní čas zatím nevíme, automobilka jej zveřejní (snad i s pořádným videem) až 16. června, do té doby na něj pravidelně láká. Většinu dalších upoutávek ignorujeme, tuto ale po čase zmínit můžeme - věnuje se obutí vozu a ukazuje jej alespoň na chvíli v akci, což je také novum.

Pokud jste četli alespoň nadpis tohoto článku, překvapením pro vás jistě ndbue výkon nového ostrého Méganu, který standardní verzi převyšuje o deset koníků. S veškerou porcí 275 koní se přitom musí poprat pouze přední pneumatiky, kterým napomáhá maximálně samosvorný diferenciál. A pak právě také zakázkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, na které se soustředí přiožené video. To sice přichází jen s vizuálním představením, komentář však vlastně ani není třeba. Již z daných záběrů je totiž zřejmé, že lepivé obutí nevzniká stejně jako pneumatiky pro běžné verze.

Záběry se navíc nesnaží jen vyvolat dojem, že je vývoji pneumatik věnována extrémní péče, ale třeba také schopnosti gumy na suchém i mokrém povrchu. Michelin přitom uvádí, že na suchém okruhu může toto obutí ušetřit až 1,8 sekundy na kolo především díky závodní směsi, jež tvoří venkovní část běhounu. Jeho prořezávaný vzorek je navíc o 20 procent hlubší, což pro změnu zlepšuje čas na kluzké trati o 1,2 sekundy. Zesílené bočnice by pak na jednu stranu sice měli trochu redukovat komfort na palubě, na druhé straně však mají zaručit o 50 procent delší životnost.

Tyto pneumatiky Michelin vyvíjel zejména ve spolupráci s Porsche 997 GT3 na závodním okruhu Jerez, přičemž následně obutí zamířilo do standardní nabídky Mercedesu SLS AMG Black Series nebo Ferrari 458 Speciale. Nic jiného pak nepoužívá ani Porsche 918 Spyder, Renault tak může hovořit o opravdu dobré společnosti. Více než to bychom ovšem rádi znali samotný čas, kterého na Severní smyčce Nürburgringu dosáhl - ani nové video podle očekávání nezachází dále než za konstatování „pod 8 minut“...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše