Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Clio R3T: Francouzi začali s vývojem nové zbraně pro nižší divizi rallye
22.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní Clio bude vážit minimálně 1 150 kg, přičemž nabídnout hodlá výkon přes 210 koní. Ten bude přenášet šestistupňová sekvence na přední kola.
Není tomu dlouho, co jsme avizovali vstup Toyoty GT 86 na kolbiště světových rallye, a to v rámci skupiny R3. Ke stejnému výletu se ovšem chystá také Renault, i když jeho Clio Renaultsport R3T bude již podle názvu závodit v rámci jiné kategorie. Daná specifika zde totiž počítají s přeplňovaným motorem o objemu maximálně 1,6 litru, zatímco hmotnost může činit minimálně 1 150 kg. Další z podmínek pak stanovují pohon jedné nápravy a výrobu alespoň dvou a půl tisíce sériových kousků, jež jsou potřeba k získání homologace.
Dá se předpokládat, že ani s jedním parametrem nebude mít Renault problém, konec konců, motor dané specifikace již pohání standardní Clio RS. Vyšponovat výkon někam nad 210 koní tak nebude nějak extrémně náročné, což platí také o výměně dvouspojkového automatu EDC za šestistupňovou sekvenční převodovku Sadev s pádly pod volantem. Ta přitom bude výkon nadále přenášet na přední kola.
Francouzská automobilka rovněž potvrdila, že elektroniku dodá Cosworth, brzdy PFC a tlumiče budou pocházet od Sachse. Tím ale jakékoliv údaje týkající se techniky končí. Doplnit je tak můžeme maximálně prohlášením, že Renault již rallyovou novinku začal testovat a výsledky jsou velmi slibné. Zřejmě tedy bude dodržen plán, podle kterého by Clio R3T mohlo získat licenci v druhé půli příštího roku, naplno tak zasáhne až do sezóny 2015.



Renault již začal s vývojem závodního modelu Clio R3T, přičemž první výsledky jsou prý slibné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejčtenější články
Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva