Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Radical RXC Turbo 500 odhalen, je to ultimativní stroj pro amatéry (+ živé foto)
4.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Modelem RXC Turbo 500 prozatím vrcholí snaha Radicalu o vývoj nekompromisního auta, které pořád může na silnice. Chce absolutní rekord Ringu.
Už je to tu zase, říkáte si. Zase je řeč o nějakých rekordech na Nürburgringu, jenže tohle je vlastně jedna z nosných linií Ženevy. Určitě je to kouzlo nechtěného, establishment by asi raději viděl zástupy elektroaut oblepené davy koupěchtivých zákazníků, ale to je v tuto chvíli asi taková fikce, jako Porsche 911 GT3 RS s manuálem. Naopak, nejvíce radosti mají zatím asi příznivci okruhového ježdění. Nabídka je opravdu široká. Vybírat mohou mezi Renaultem Clio RS Trophy, Hondou Civic Type R, Porschemi Cayman GT4 či již zmíněným GT3 RS, ti nejbohatší mohou koukat po Koenigseggu Agera RS. A pro ty nejdrsnější z drsňáků tu je Radical RXC Turbo 500.
Nejde o nic jiného než závodní auto, které jen tak mimochodem má silniční homologaci. Jeho celkové pojetí naznačuje jediné - rychlá jízda na okruzích je jediným modem operandi, ve kterém se bude cítit dobře, vše ostatní je bráno jen jako nutné zlo. Jeho pohon má na starosti motor o výkonu 395 kW (537 k) při 6 100 1/min, což při hmotnosti cca 1 150 kg dává výkonový poměr 468 k na tunu. Z nuly na 160 km/h zrychluje za neuvěřitelných 6,8 s.
Cílem Radicalu je zajet s tímto autem co nejrychlejší kolo na Nordschleife a stát se tak rekordmanem mezi produkčními auty. Již v létě se testovací pilot Radicalu vydá na německý okruh po vlastní ose přímo z Británie a jeho tým mu na ostrý devět měřených kol přiveze tři sady pneumatik (standardní Dunlop SportMaxx, Direzza D03G použité při zisku posledního rekordu a navíc ještě slicky Dunlop SP Sport). My se pak dozvíme, jestli se opravdu dostal pod současně platných 6:48.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Radical RXC Turbo 500 se ukázal v Ženevě, cíle nemá zrovna skromné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva