Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peníze na rozmary dochází i Ladě, tento týden prý skončí ve WTCC
7.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odchod ruské automobilky ze soutěžního světa není úplný. Stejně jako VW Group ale mění svou strategii a hodlá utrácet jen tam, kde se to nepochybně vyplatí.
Závodní šampionáty byly kdysi plné továrních týmů. Především po roce 2008 však nastal v důsledku globální ekonomické krize jejich odliv. Tento trend naštěstí skončil, však v posledních pár letech stále více značek oznamovalo svůj návrat na světová kolbiště. Mohlo se tedy zdát, že zakrátko se na okruzích či rychlostních zkouškách rallye dočkáme opravdu nabitého konkurenčního prostředí. Poslední dny ale naznačují, že až tak slavné to nebude.
Po odchodu Audi z Le Mans a Volkswagenu z WRC tu máme oznámení další značky o odchodu ze světové závodní série. Tentokráte však kupodivu nejde o koncernovou automobilku a tedy dozvuk kauzy Dieselgate. Místo toho je ve středu pozornosti Lada a její aktivity v šampionátu cestovních vozů WTCC. Ty budou na sklonku letošní sezóny po pěti letech ukončeny, což souvisí s odlišnou strategií ruské značky.
Lada se totiž již nehodlá výraznou měrou profilovat na mezinárodních kolbištích, místo toho bude prioritu hrát domácí trh a s ním související soutěže. Bližší informace by přitom měly dorazit 10. listopadu, kdy bude odchod z WTCC oznámen oficiálně. Prozatím jej tak sice můžeme považovat za nepotvrzený, realistické šance na jiný scénář jsou ale vzhledem k situaci ruské automobilky mizivé.
Kvůli tomuto rozhodnutí zůstanou bez angažmá jezdci Nicky Catsburg, Gabriele Tarquini a Hugo Valente. První z nich přitom uvedl, že dané zvěsti již slyšel, ale prozatím nemá k dispozici oficiální vyjádření. „Pokud je to ale pravda, pak jsem logicky velmi zklamán, neboť Ladě jsem se pro rok 2017 zavázal. Mám tedy pocit, že budu muset najít jinou alternativu.“






Lada ve světě WTCC působila pět let, přičemž výrazných úspěchů dosáhla hlavně s modelem Vesta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom