Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Osmiválcový Mercedes vyzval na souboj dvanáctiválcové BMW, výsledek překvapí
24.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud bychom BMW M760Li měli hledat protějška s třícípou hvězdou na kapotě, pak by to jistě byl model S65 od AMG. Co ale když se mu postaví slabší S63?
BMW M760Li sice není pravověrným vozem mnichovské divize M, hypotetické tovární M7 je ale nejblíže, jak jen to jde. Navíc má pod kapotou 6,6litrový dvanáctiválec twin-turbo naladěný na 610 koní, pročež se zdá být skoro nemístné srovnávat jej s „jen” osmiválcovým Mercedesem-AMG S63. Jenže to je první pohled - ten druhý odhalí, že stroj třícípé hvězdy nabízí ještě o 2 koně více a k tomu má navrch ještě 100 Nm točivého momentu (900 Nm versus 800 Nm).
Rázem tu tak máme vyrovnané soupeře, z nichž každý má při srovnání dynamiky šanci na vítězství. Oba stroje byl měl omezovač brzdit v rozletu při 250 km/h, nicméně v obou případech došlo na instalaci příplatkových řidičských paketů, pročež se u třícípé hvězdy maximum posunulo na magickou třístovku, BMW pak dokonce zvládne ještě o pět kilometrů v hodině více. Tedy alespoň dle tvrzení automobilek a snad i ve skutečnosti, tachometry ukáží ještě jiná čísla.
Jak je patrné, Mercedes zvládne dosáhnout mety 315 km/h, v případě mnichovské limuzíny tachometr ukazuje dokonce 318 km/h. Jenže jak se můžeme přesvědčit na dalších záběrech, reálné tempo je citelně nižší, GPS totiž v případě třícípé hvězdy ukazuje při třísetkilometrové rychlosti odchylku okolo 13 km/h. Ve výsledku tak sice S63 onu populární metu překoná, ovšem jen o chlup.
To ale již ve výsledku není důležité, podstatné je, že Mercedes dokáže prakticky od nuly až po onu magickou třístovku zrychlovat lépe než BMW. Když vezmeme v potaz teoreticky větší potenciál dvanáctiválce BMW a charakter mnichovské značky, máme tu docela slušné překvapení. I proto, že BMW už vám více nenabídne, Mercedes má v zásobě ještě o něco silnější (byť ne nutně podstatně rychlejší) model S65 též s dvanáctiválcovým motorem pod kapotou...
Srovnání BMW M760Li s Mercedesem-AMG S63 dopadlo překvapivě lépe pro třícípou hvězdu, navzdory méně objemnému motoru s menším počtem válců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Porsche chystá čistku v nejvyšším vedení firmy, téměř na hodinu mají letět všichni, kteří horovali za elektrické orgie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva