Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Lexus GS prý snadno pojme pětilitrový desetiválec, je to avízo verze GS-F?
24.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéfinženýr Lexusu se nechal slyšet, že nová generace modelu GS může snadno pracovat s upraveným motorem supersportu LFA. Dal tím snad najevo, že spekulovaný model GS-F je opravdu ve vývoji?
Lexus nám nedávno zamotal hlavu nejen představením nového sedanu GS, ale hlavně navazujícím odstartováním postupného odhalování verzí 450h a F Sport. Vypadá to skoro tak, jako by lidé z automobilky chtěli pořádat něco na způsob permanentní revoluce na Kubě a zřejmě se při tom dobře baví.
Jako by nový GS neměl dost mediální pozornosti (zde je „dost” zřejmě obecně nedosažitelný stav...), vypustil Yoshihiko Kanamori, šéfinženýr Lexusu, v rozhovoru pro magazín GoAuto informaci o tom, že vůz může být fyzicky osazen motorem 4,8 V10 z modelu LFA. Ten dosahuje výkonu až 560 koní a byl více než vhodným srdcem provedení GS F, o kterém se v minulosti již několikrát spekulovalo. Motor by sice vzhledem k větší hmotnosti vozu musel být naladěn tak, aby dosahoval většího výkonu v nižších a středních otáčkách, ale s jeho použitím problém zkrátka není.
Otázkou ale je, proč to pan Kanamori vůbec říká, když záhy pochopitelně odmítl potvrdit informaci o tom, že automobilka ostré provedení modelu GS vyvíjí. Odpovědi jsou dvě - buď je GS F opravdu ve vývoji, nebo alespoň ve vážně míněných úvahách (jak by asi jinak takový technik mohl nabýt jistoty, že motor lze použít, kdyby to fyzicky nevyzkoušel...) a automobilka nás chce navnadit na jeho budoucí příchod, nebo je to prosté přilití trochy oleje do ohně předchozích spekulací. Však Lexus potřebuje, aby se o novince, s níž má velké plány, hovořilo co nejvíce a už existence tohoto článku svědčí o tom, že pár Kanamoriho vět mělo přesně takový efekt.
Jaká z obou variant je pravděpodobnější si netroufáme odhadovat, snít o vizuálně atraktivním GS s „nabušeným” desetiválcem pod kapotou ale můžeme i tak. Jestli se takový sen někdy promění ve skutečnost, to ukáže jen čas.
Novému Lexusu S by pořádný motor rozhodně slušel, již ve verzi GS 350 vyhlíží dosti vyzývavě
Zdroj: GoAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 7 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva