Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda 6 MPS by mohla vypadat takto, jen by ji Japonci museli chtít (ilustrace)
31.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Budoucnost modelů MPS od Mazdy se zdá zatím býti dosti mlhavá. Je to škoda, protože nejsilnější šestka by nemusela vypadat ani trochu zle.
Hirošimská automobilka je docela slušně rozjetá, ostatně jen v posledních měsících ukázala veřejnosti nový crossover CX-3, faceliftovanou Mazdu 6, modernizovaný model CX-5 a novou generaci modelu 2. Přesto tomu chybí nějaká jiskra, která by udělala radost i náročnějším řidičům. Těmse sice líbí atmosférické motory, ale ty s výkonem do dvou set koní k opravdové zábavě závratně nepřispějí. Na mysli máme samozřejmě modely MPS.
V současné době je bohužel už dobře známo, že Mazda nepracuje na žádném modelu MPS. Dříve přitom sama naznačovala, že o pohon jejích vrcholných strojů se budou starat atmosférické motory. S odstupem ovšem vytanulo na povrch, že nebyly zjevně schopné vyprodukovat dostatek výkonu při zachování spolehlivosti (a dalších faktorů typu plnění emisních norem...), pročež do hry vstoupilo přeplňování. Jenomže to zase nelze jen tak jednoduše skloubit s technologií SkyActiv, jež se nese ve znamení vyššího kompresního poměru. A i kdyby šlo, Mazda stejně pro něj nehoří - jde prý o příliš drahou cestu k vyšší efektivitě.
V současnosti jsou japonské priority jiné než se zabývat modely MPS. Mazda totiž neomezenými finančními prostředky nedisponuje a velkou investici si jistě vyžádá druhá generace motorů Skyactiv. Každopádně to neznamená, že by od ostřejších vozů chtěla zcela upustit, někdy v budoucnu snad minimálně trojka bude, otázkou je kdy. Zrovna taková šestka v provedení MPS, která se pochopitelně rovněž nechystá, by se jistě líbila. Jednak protože vypadá výchozí model tak dobře a také protože si velmi dobře pamatujeme na předchozí MPS z let 2005 až 2007.
O její pohon se tehdy starala čtyřválcová přeplňovaná jednotka 2,3 DISI naladěná v Evropě na výkon 260 koní (191 kW) a v USA dokonce na 274 k. Každopádně je dobré vědět, o co přicházíme, a tak vám přikládáme věrohodnou ilustraci. Kdyby se Mazda nakonec přeci jen k modelu 6 MPS rozhoupala, vypadala by zřejmě nějak takto...
Mazda 6 MPS zjevně v další generaci jen tak nevznikne, o to větší škoda to je s ohledem na minulost
Zdroj: Theophiluschin.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 55 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 51 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva