Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo se pokusil postavit repliku Ferrari z Renaultu, dopadlo to podle toho
24.11.2019 | Petr Miler
Ještě než se začnete hlasitě smát, raději řekneme, že nešlo o úplně obyčejný moderní Renault, ale historický Renault Alpine GTA. Srdce z něčeho takového bolí ještě víc.
Máme-li na smysl stavby replik všemožných slavných aut spatřovat v pokusu dostat se k co nejvěrohodněji vyhlížející obdobě stvořené s co nejmenšími ztrátami, pak autor tohoto stroje jednoznačně selhal.
Pokusil se postavit repliku F40, jednoho z nejslavnějších a dnes i nejcennějších supersportů Ferrari, což zní rozumně asi jako zkusit zopakovat cestu Titanicu přes oceán. Vzhledem k uspořádání, promyšlenosti a jakési ryzosti stavby F40 je skoro nemožné sáhnout po vhodném dárcovském voze a člověk stojící za touto kreací také po ničem vhodném skutečně nesáhl - rozhodl se začít se základy Renaultu Alpine GTA.
Zřejmě jen kovanějším automobilovým fandům se hned vybaví, co je tohle auto zač, neboť nejde o nic tuctového. Stroj z českých resp. československých revolučních časů je bez velkého přehánění dobový konkurent Porsche 911 s dokonce stejným uspořádáním - má motor vzadu a pohon zadních kol. V tomto případě se jedná o jednotku 2,5 V6 turbo s výkonem až 210 koní, z čehož vám asi nespadne čelist, auto ale vážilo jen 1 200 kg s uspořádáním 2+2, a tak až čtyři lidi svedlo rychlostmi do 247 km/h se zrychlením na stovku od 5,7 sekundy. To nezní zlé na francouzský sportovní cesťák.
Vůz měl i zajímavý, třebaže na první pohled ne nutně líbivý design, většina z něj ale v případě tohoto žlutého exempláře padla za oběť dopředu marnému pokusu udělat z něj zmíněné Ferrari. Výsledek je doslova tragický - nesedí proporce, linie střechy, záď je obézní až k zbláznění a soudě podle prachu všude na karoserii tohle auto stejně nejezdí. Smutná věc, na druhou stranu, kolik jiných „Ferrari F40” pro čtyři znáte...
Tristní pokus o přestavbu Renaultu na Ferrari má neméně tristní výsledek
Nedobrovolně dárcovský vůz je přitom legendou sám o sobě, na přelomu 80. a 90. let moc automobilek sportovní kupé s motorem vzadu a místem pro čtyři nedělalo
Zdroje: supercarspotter69@Instagram, Renault
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
dnes - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nejčtenější články
- Někteří majitelé najeli s prvním novodobým Moskvičem už přes 100 tisíc km, jak si vede po takovém zápřahu?
28.10.2024 - Nechtěná verze BMW 3 skončila bez náhrady jako propadák, dnes je tajným tipem znalců na výtečné auto za dobré peníze
28.10.2024 - Apple projekt vlastního auta nakonec zrušil, jeho tajná spolupráce s Číňany ale přinesla nápady, ze kterých těží dodnes
28.10.2024 - Snížení platů o 18 procent, desetitisíce propuštěných, nejmíň tři zavřené továrny. Pokus VW uniknout krizi dostává hrozivé rozměry
29.10.2024 - Ford na každém elektromobilu prodělává už 1,27 milionu Kč. Jen letos ho stály 86 miliard, záporná marže přesahuje 150 %
29.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva