Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejmenší moderní Volkswagen s výkonem přes 1 200 koní je rychlejší než Bugatti
27.6.2019 | Mirek Mazal
Kdysi auto do města dnes jede lépe než Bugatti Chiron a nebojí se to předvést. Během devíti sekund umí prťavé Lupo uhánět přes 265 km/h.
Rumunsko není častým zdrojem automobilových témat, pomineme-li Dacie a vše s nimi spojené. Ke slovu se ale čas od času přihlásí tamní svérázná komunita závodníků ve sprintech a tentokrát o sobě dala vědět spojením slov Lupo a Hot Rod. První je skutečně malý Volkswagen, ale punc originality přidává druhé označení automobilu s velkým motorem upraveným kvůli dosažení co nejvyšší rychlosti v přímém směru.
Majitel drobného městského přibližovadla vytvořil zuřivou bestii prostřednictvím protáhlé karoserie do stylu kupé, změnilo se zadní víko kufru, přibyl značně rozšířený rozchod kol krytý agresivním bodykitem a mezi pozůstatky roztomilých předních světel našel umístění velký mezichladič stlačeného vzduchu.
Snížení teploty nasávaného média je žádoucí, aby modrá obluda mohla razit vpřed působením extrémního výkonu 1 217 koní. Ano, kdysi nevinné Lupo má teď 895 kilowattů, které produkuje spárovaná dvojice koncernových agregátů 2,0 TFSI. Zvrhlost jezdí, zatáčí a vyhrává soutěže v nejrychlejším překonání čtvrt míle.
Sprint na 400 metrů je pro rumunsko-německý Hot Rod otázkou necelých devíti sekund, kdy padne rychlost 265 km/h jako nic. Chiron by se mohl učit a zvukový doprovod má také pramálo společného s úsporným třídveřovým hatchbackem o hmotnsoti asi jedné tuny.
Úchylný Volkswagen se dvěma motory 2,0 TFSI v akci vypadá opravdu hrozivě
Zdroj: M5Phenomenon@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 6 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 7 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 9 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 10 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Policejní kontroly a měření 11.25. 22:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus