Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Veloster Midship má uprostřed uložený motor, na kola pumpuje 300 koní
29.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept pro korejskou Busan Motor Show dostal řádně poladěný dvoulitrový čtyřválec a pohon zadních kol. Do prodeje se však bohužel nechystá.
Korejský autosalon sice začíná až zítra v pravé poledne, automobilka Hyundai však své exponáty představila již dnes. V případě modelů Grandeur a AG jsme přitom k dispozici měli opravdu podrobný tiskový a obrazový materiál, oproti tomu takový koncept Veloster Midship si můžeme prohlédnout jen na jediném snímku, přičemž poskrovnu je i dat. Ta, která známe, ovšem stojí za to.
Začneme ale nejprve designem, jemuž vévodí mohutné zadní křídlo. To je vyrobeno z uhlíkových vláken, stejně jako difuzor a kryt motoru navazující na střechu. S tím korespondují černě lakovaná litá kola, mimo to ovšem Veloster dostal ještě přední kapotu s ventilačními otvory a rozšířené zadní blatníky. I v nich jsou otvory, ty však pro změnu slouží k zásobování agregátu čerstvým vzduchem.
Tím se můžeme přesunout k motoru, kterým není nic jiného než přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr Theta GDI. Oproti sérii byl ovšem usazen hned za zadními sedadly, přičemž jeho výkon narostl na 300 koní. Tento výkon míří na zadní kola, díky čemuž Veloster slibuje nejen působivou jízdní dynamiku, ale také zábavu za volantem. Kvůli tomu ostatně bylo odlehčeno zavěšení a zesíleno šasí.
Sériovou výrobu ale bohužel Korejci prozatím nemají v plánu. Na druhou stranu, i kdyby k ní došlo, čeští fanoušci značky z daného rozhodnutí profitovat nebudou. Automobilka totiž své sportovní modely (Veloster, Genesis Coupé) z tuzemského trhu stáhla a důraz klade spíše na užitkovost a praktičnost.
Hyundai Veloster Midship dostal uprostřed uložený motor, výkon 300 koní přitom míří na zadní kola. Více fotografií budeme mít nejspíš až zítra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis