Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 WRC 2016: nový soutěžák odhalen, chce konečně vítězit
9.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci obětovali letošní sezónu ve prospěch té příští, do které opětovně zasáhnou s modelem i20 WRC, stejným principálem týmu i jezdeckou posádkou.
Korejská automobilka má za sebou od svého návratu do světa WRC prozatím dvě plné sezóny, přičemž v té letošní skončila celkově třetí za Volkswagenem a Citroënem. Důvodem byl přitom ten fakt, že šlo de facto o „sebeobětování“. Automobilka totiž namísto plného soustředění na samotné závody spíše pilovala prototyp, který by měl zasáhnout do bojů o příčku nejvyšší již v úvodním závodu příští sezóny, tedy při Rallye Monte Carlo.
O technických parametrech se Korejci momentálně nezmiňují. Nicméně dodávají, že nové Hyundai i20 WRC má za sebou již osm tisíc testovacích kilometrů, přičemž je prý prokazatelně rychlejší než letošní provedení. Dle regulí je přitom samozřejmě možné počítat s 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který dostal do vínku systém zabraňující prodlevě turbodmychadla. Počítat je rovněž možné s pohonem všech kol a sekvenční převodovkou.
Kromě toho se měnit nebude ani složení týmu, jehož principálem zůstává Michael Nandan a mezi jezdci nadále figurují Dani Sordo, Hayden Paddon a Thierry Neuville. Ti pro letošek skončili v celkovém pořadí na osmém, devátém a šestém místě šampionátu, pro příští sezónu ale s ohledem na rychlejší vůz očekávají mnohem lepší výsledek. Zároveň Korejci doufají, že se jim povede po návratu do WRC vyhrát, a to nejednou.
Nic bližšího již momentálně nemůže dodat, tedy krom faktu, že opravdu zajímavá bude až sezóna 2017. Do té se zapojí rovněž Toyota, jejíž tým navíc povede legendární Tommi Mäkinen. Těšit se tedy můžeme na bitvu čtyř továrních stájí, tedy samozřejmě za předpokladu, že kauza Dieselgate nedonutí Volkswagen k odchodu...




Nové Hyundai i20 WRC má být podle korejské automobilky rychlejší než dosavadní verze, a to i díky vývoji na úkor letošních výsledků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 7 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 8 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 10 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 11 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva