Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat

Pokud bychom měli vsadit na duch doby, pak by protežovaná moderna měla zatracovanou klasiku předčít ve všech ohledech. Nic takového se ale neděje, a to ani v momentě, kdy všechna auta prošla tuningem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat

5.4.2024 | Petr Prokopec

Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat

/

Foto: BMW

Pokud bychom měli vsadit na duch doby, pak by protežovaná moderna měla zatracovanou klasiku předčít ve všech ohledech. Nic takového se ale neděje, a to ani v momentě, kdy všechna auta prošla tuningem.

V posledních letech se nabídka většiny automobilek rozrostla o elektrifikované pohony, které doplnily ty benzinové a dieselové. Výrobci protežují ty první zmíněné, neboť si sice musí být vědomi jejich konstrukčních nedostatků, protože si ale zvlášť v plug-in hybridní formě vedou daleko nejlépe v testech normované spotřeby resp. emisí CO2, zbavují je opletaček s úřady. Realita nikoho nezajímá, i když je pochopitelně docela jiná. Elektřina v bateriích se přece nebere z ničeho, ta ale v EU vždy odpovídá nulovým emisím CO2, i když reálná ekologická bilance těchto vozů může být kvůli jejich vysoké hmotnosti a kolikrát používání úplně bez dobíjení snadno záporná.

Mat Watson z britského Carwow se nicméně ve svých srovnávacích testech nezaměřuje na spotřebu, nýbrž na zrychlení. U trojice trojkových BMW osazených různým pohonem tedy nehledal nejúspornější verzi, nýbrž tu, která dokáže jako první protnout cílovou pásku. A aby celou věc udělal zajímavější, nesáhl po sériových kusech, nýbrž po těch, které prošly decentním laděním. BMW M340d Touring tak disponuje 436 koňmi, zatímco M340i dostalo do 477 koní a 330e 405 koní.

Na kontě plug-in hybridu je v tomto případě hmotnost (1 740 kg), to je ale tím, že s elektrickým motorem spojuje jen dvoulitrový čtyřválec. Benzinová varianta motorem 3,0 R6 turbo ovšem není příliš vzdálena (1 758 kg), s ohledem na vyšší výkon ji tak lze považovat za papírového favorita. To je nakonec potvrzeno i v reálu, neboť čtvrtmíli zvládá za rovných 12 sekund. Dieselové kombi není přes hmotnost krutých 1 945 kg o mnoho pozadu, když za benzinovým sedanem zaostává o tři desetiny. Plug-in hybrid je na tom s časem 12,7 s daleko nejhůř.

Protežovaná moderna tak ve sprintu ostrouhala, aspoň trochu si ale spravila chuť v doplňkových disciplínách. Při pružném zrychlení si každý pohon připsal po jednom vítězství - vždy záleží na konkrétních podmínkách závodu, neboť ve prospěch benzinové verze hraje rychlost podřazení automatu, zatímco diesel těží z vysokého točivého momentu a plug-in hybrid z duálního ústrojí. Ve finále tu pak máme souboj v zašlápnutí brzdového pedálu až pod kobereček, který již potvrzuje skutečnost, že hmotnost je klíčová. Podívejte se na to všechno sami níže.


Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 1 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 07Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 2 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 08Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 3 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 11Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 4 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 19Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 5 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 20Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat - 6 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 22
Trojková řada předloni prošla faceliftem, skladba pohonných jednotek ale zůstala nezměněna. A stejně tak i nabídka karosářských verzí. Nadále lze tedy volit mezi benzinovou, dieselovou či plug-in hybridní jednotkou, stejně jako mezi sedanem a kombíkem. Pokud chcete to nejrychlejší, hybrid to opravdu není... Foto: BMW

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše