Honda S660: sériová verze nafocena bez maskování, od konceptu se moc neliší

Vůz odpovídající kategorii kei cars zůstane v Japonsku, podle některých spekulací by ale mohla přijít silnější verze i pro globální trhy. Motor by zůstal uprostřed.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda S660: sériová verze nafocena bez maskování, od konceptu se moc neliší

24.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Honda S660: sériová verze nafocena bez maskování, od konceptu se moc neliší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vůz odpovídající kategorii kei cars zůstane v Japonsku, podle některých spekulací by ale mohla přijít silnější verze i pro globální trhy. Motor by zůstal uprostřed.

Prodeje japonského kei-roadsteru Honda S660 jsou blíže realitě, jak ukazují čerstvé snímky, na kterých vidíme tyto stroje stojící v přístavu a připravené k rozeslání do showroomů Hondy v Japonsku. Jak bylo vidět i na pár uniklých obrázcích ze začátku letošního ledna, od konceptu, představeného v roce 2013, se produkční vůz liší jen velmi málo.

Jeho parametry přesně odpovídají kategorii kei cars, tedy nejmenších a daňově i jinak zvýhodňovaných automobilů na japonské půdě. Přeplňovaný tříválcový motor má objem 660 ccm a výkon 64 koní a vůz má na délku 3,4 metru. Výkon na zadní kola může proudit buď přes převodovku CVT anebo přes manuální šestikvalt - a právě s ním by mohl tento prcek být na svou kategorii docela schopným strojem, protože váží jen 900 kilogramů.

Není překvapením, že v plánu je prodej tohoto stroje ve stávající konfiguraci pouze v Japonsku - právě tam totiž mají kei cars úspěch, zatímco na zbytek světa jsou prostě příliš malá. Existují nicméně spekulace o tom, že se silnější verze dostane i do zbytku světa. Ta by měla být nazvána S1000, mít o něco větší kola, širší karoserii a hlavně být poháněna motorem o objemu jednoho litru, který by měl dávat okolo stovky koní.

Nakolik se tyto spekulace vyplní, zatím není jasné a moc pravděpodobně to nevidíme, ale rozhodně by to nebylo od věci. Malých - a hlavně levných a lehkých - sporťáků s motorem uprostřed, pohonem zadních kol a manuální převodovkou nebude v záplavě aut koncepce „všechno vpředu” nikdy dost.


Honda S660: sériová verze nafocena bez maskování, od konceptu se moc neliší - 1 - 2015 honda s660 produkcni spy 01Honda S660: sériová verze nafocena bez maskování, od konceptu se moc neliší - 2 - 2015 honda s660 produkcni spy 02Honda S660: sériová verze nafocena bez maskování, od konceptu se moc neliší - 3 - 2015 honda s660 produkcni spy 03Honda S660: sériová verze nafocena bez maskování, od konceptu se moc neliší - 4 - 2015 honda s660 produkcni spy 04Honda S660: sériová verze nafocena bez maskování, od konceptu se moc neliší - 5 - 2015 honda s660 produkcni spy 05
Design Hondy S660 je vcelku lákavý i na fotkách z přístavu

Zdroj: Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.