Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC
21.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nabídka motorů pro novou Hondu Civic se skoro vůbec neodlišuje od pohonných jednotek výběhového modelu. Nyní s jistotou víme, že se to brzy změní.
Japonská automobilka Honda nemá tak velké zdroje na vývoj, aby si mohla dovolit nabízet pro každou modelovou řadu tolik motorů, jak to předvádí kupříkladu Opel nebo Volkswagen. Třeba proto se odcházející Honda Civic prodávala pouze s jedním dieselem a to navíc relativně velkým, o objemu 2,2 litru, protože byl primárně vyvíjen pro Accord. Podobná rozhodnutí ale mají svá úskalí a to si uvědomuje i Honda.
Navíc po příchodu Insightu vypadl z nabídky Civic Hybrid a Honda nutně potřebovala pro tuto typovou řadu nějaký model s nízkou spotřebou i emisemi. Spekulovalo se o menším dieselu, což se nyní potvrdilo jako správný předpoklad. Pod kapotou Civiku označovaného poněkud kontroverzně za novou devátou generaci dorazí jednotka 1,6 i-DTEC. Dieselovou šestnáctistovku totiž potvrdilo zastoupení japonské automobilky v Holandsku.
Výkon a točivý moment patří v této chvíli mezi neznámé veličiny, ale mluvčí nizozemského zastoupení značky Honda po přemlouvání něco naznačila: „Jeho výkony budou konkurenceschopné“ a po dalším naléhání připustila, že by to mohlo být „někde mezi 110 až 120 koňmi“. Což by odpovídalo parametrům pohonných jednotek 1,6 TDCi montovaných do vozů koncernu PSA a Ford. Spotřebu neprozradila, ale opět nepřímo naznačila. Emise CO2 by se měly dostat pod 100 g/km a to vychází na méně než 4 litry nafty na 100 km.
Pokud Honda po tomto informačním úniku neprozradí více, detailní specifikace budou k mání patrně až na ženevském autosalonu. Je totiž málo pravděpodobné, že by se Honda chlubila dieselem před domácím publikem na nadcházejícím tokijském autosalonu. To má totiž vznětové motory v lásce ještě méně než zákazníci ve Spojených státech.
Výkon nového motoru 1,6 i-DTEC by se měl pohybovat mezi 110 a 120 koňmi, emise spadnou pod 100 g/km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024 - Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla
25.10.2024 - Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis