Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Harman Kardon ukázal Individuální zvukové zóny. Je to budoucnost audia v autech?
6.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Každý pasažér by podle novinky od firmy Harman Kardon měl vlastní zvukovou zónu, která by minimalizovala vlivy ostatních zón i okolí vozu.
Budoucnost audiosystémů v automobilech by se mohla odvíjet směrem čtyř samostatných „zón”, alespoň lze-li soudit podle novinky, poodhalené americkou společností Harman Kardon. Individual Sound Zones, jak se systém jmenuje, využívá mikroreproduktorů pro co nejlepší odrušení nežádoucích zvukových frekvencí - pro každého pasažéra v autě zvlášť.
Systém funguje na principu maximalizace „směrovosti” reproduktorů a zároveň potlačuje nežádoucí zvukové frekvence v rámci zón i mezi nimi. Pasažéři tak mají mít možnost si zóny zapnout a ovládat. Těchto efektů je dosaženo instalací mikroreproduktorů do opěrek hlavy a reproduktorů do stropu nad pasažéry jako nástavbu k běžnému audiosystému, již přítomnému ve voze. Výsledek má být ten, že na jednotlivých místech budou pasažéři mít vlastní zvukovou „bublinu”, která bude hrát jim na míru.
Nevyruší však veškeré zvuky ze zbytku kabiny, to by ani nebylo žádoucí - například aby bylo možno v autě normálně hovořit. Podle výrobce jsou zvuky ovládány takovým způsobem, které limitují rušení pro každého pasažéra zvlášť „a tak mu vytváří vlastní zvukový zážitek”. Tedy, lépe řečeno pro většinu pasažérů zvlášť - jak vidno i na obrázku, zvukové zóny jsou čtyři, zatímco míst v autech bývá pět. Jak dopadne ten, na kterého vyšel Černý Petr prostřední sedačky na zadní lavici, zatím není známo.
Stejně tak se neví, kdy plánuje Harman Kardon uvést takovýto systém do sériové výroby. Z toho, že zatím na světě není mnoho informací, lze soudit, že to ještě nějakou dobu potrvá; že jej dostane nové BMW řady 7, které se má představit letos, se asi ještě očekávat nedá.


Individuální zvukové zóny od firmy Harman Kardon mají vytvořit jakési zvukové bubliny pro každého pasažéra zvlášť
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 17:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB