Ford si v Ženevě utahuje z Ferrari, svému GT říká LaFord

Modrý ovál láká ke svému stánku návštěvníky plakátem s nápisem LaFord. Produkční verze modelu GT však má stát stejně jako Aventador.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford si v Ženevě utahuje z Ferrari, svému GT říká LaFord

4.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford si v Ženevě utahuje z Ferrari, svému GT říká LaFord

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modrý ovál láká ke svému stánku návštěvníky plakátem s nápisem LaFord. Produkční verze modelu GT však má stát stejně jako Aventador.

Pokud jste fanouškem rychlých kol a míříte na ženevský autosalon, pak byste rozhodně neměli minout stánek Fordu. Modrý ovál totiž na výstaviště Palexpo přivezl novou generaci Focusu RS i koncepční GT. K okouknutí tohoto dvoumístného kupé ostatně návštěvníky motor show láká i venkovní reklama, na níž si automobilka utahuje z Ferrari. Na plakátu se totiž vyjímá nápis LaFord, který tak odkazuje na hybridní LaFerrari, které právě v Ženevě debutovalo před dvěma roky.

Tento krok modrého oválu se ovšem dá pochopit, neboť jistá nevraživost mezi značkami panuje již od 60. let minulého století. V té době chtěl Ford italskou automobilku odkoupit, přičemž dohoda již byla pomalu na stole. Enzo Ferrari si však nakonec postavil hlavu, což vyprovokovalo Henryho Forda II. k zahájení vývoje modelu GT40. Tedy supersportu, který si měl podat právě Ferrari, a to především v závodě 24 hodin Le Mans.

Novodobé GT má do legendárního vytrvalostního klání rovněž zasáhnout, v rámci své „civilní“ kariéry však nebude mít na mušce Ferrari. Místo toho míří kousek vedle, neboť podle šéfa divize Ford Performance Davea Pericaka má stát stejně jako Lamborghini Aventador. Tedy nějakých deset milionů korun, což je opravdu enormní suma. Modrý ovál by si tak možná měl znovu pročíst osud Jaguaru XJ220.

Také Britové chtěli kdysi vládnout světu, pročež ohlásili příchod dvanáctiválcového kupé. Sériová verze však nakonec dostala jen přeplňovaný šestiválec o výkonu 550 koní, který řadu zákazníků odradil, stejně jako vysoká cena. Ford GT přitom má pod svou kapotou rovněž motor V6, přičemž jeho výkon v koncepčním provedení narostl na 600 koní.

To samozřejmě není zrovna malé stádo, Aventador však dostal do vínku 6,5litrový dvanáctiválec a 700 koní. Navíc má lepší image, zvláště v supersportovním segmentu. Vůči Fordu GT však bude pomalu velkosériový, neboť americké kupé má vznikat ve zhruba 250 exemplářích ročně. Je to však pouze tato exkluzivita, která hraje modrému oválu do karet.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Ford si v Ženevě utahuje z Ferrari, svému GT říká LaFord - 1 - Ford GT Zeneva 2015 01Ford si v Ženevě utahuje z Ferrari, svému GT říká LaFord - 2 - Ford GT Zeneva 2015 02Ford si v Ženevě utahuje z Ferrari, svému GT říká LaFord - 3 - Ford GT Zeneva 2015 03
Takhle si Ford v Ženevě utahuje z Ferrari. Produkční verze konceptu GT ovšem půjde spíše proti Lamborghini Aventador, alespoň cenou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.