Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB Spider: otevřená verze jinak vypadat nebude (ilustrace)
4.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V Maranellu sotva strhli plachtu z nástupce 458 Italia s oturbenou V8 a už tu máme první informace o jeho otevřené verzi. Mohla by se jmenovat 488 GTS.
Včera konečně skončilo čekání a diskuze spojené s novým osmiválcovým Ferrari, které zamíří na březnový autosalon do Ženevy spolu s označením 488 GTB a dvakrát přeplňovaným motorem o objemu 3,9 litru. Upuštění od atmosférického agregátu zřejmě nezamrzí pouze puristy, ale v Maranellu se chtějí s emisními regulacemi prát bohužel stejným způsobem jako většina ostatních značek. Škoda by byla oplakávat však neustále dokola to samé, a tak raději postupme dále.
Nové kupé bude nepochybně proklatě rychlé, rychlejší než řada dvanáctiválcových modelů. Ostatně jeho 670 koní na 1 370 kilogramů znamenající zrychlení na dvoustovku za 8,4 sekundy a maximálku přes 330 km/h leccos naznačuje. Půjde ale také o vyspělejší elektroniku, která dovolí řidičům na okruhu zajíždět rychlejší kola i s ujíždějící zádí a o lepší přítlak, jenž budou oceňovat i řidiči profíci. Na trati ve Fioranu je ostatně nástupce modelu 458 Italia ještě o půl sekundy rychlejší než zatím nejostřejší verze Speciale. Zajímavé tedy bude, jak u Ferrari naloží s jeho nástupcem.
Ještě mnohem dříve, konkrétněji do roka a do dne, se ale dozajista dočkáme otevřené verze Spider, o níž se hovoří jako o 488 GTS. Důvod tohoto nostalgického označení (odkazující na targu 308 GTS z roku 1977) se nám zdá být celkem logický, obzvláště když uvážíme, že přízvisko GTB a velké vstupy pro vzduch k motoru novinky podle automobilky připomínají kupé 308 GTB. Skládací střecha by přitom mohla bez ústupků vycházet ze stávající podoby jednodílného pevného řešení modelu 458 Spider.
Z tohoto důvodu také počítáme s nárůstem hmotnosti oproti kupé zhruba o 50 kilogramů a poklesu dynamiky při zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost tak o 0,1 sekundy. Přesto by to stačilo na velmi dobré výkony i po boku McLarenu 650S Spider či ještě dražších skvostů. Zatím je však na takové spekulace příliš brzy, a tak nezbývá než nahlédnout, jak by mohla nová vlasy cuchající varianta od Ferrari vypadat.
Podle našeho názoru se populární ilustrátor X-Tomi při odhadu konečné podoby docela trefil. Mnoho výrazněji odlišných možností, jak uříznout pevný díl střechy a zároveň napodobit předchozí Spider, totiž existovat nebude. Na závěr pro pobavení dodejme, že automobilka v současnosti vyrobí za jeden a půl roku tolik vozů, kolik vyrobila v minulosti modelu 308 za celou dekádu.


Ferrari 488 GTS či 488 GTB Spider zřejmě přiliš odlišný od této ilustrace nebude. Pevnou skládací střechu ale bereme jako hotovou věc
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva