Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení

Velký luxusní sedan obvykle není tím autem, které byste tipovali na krále sprinterských klání. Jenže ve správné úpravě může být i ten k neporažení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení

18.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Velký luxusní sedan obvykle není tím autem, které byste tipovali na krále sprinterských klání. Jenže ve správné úpravě může být i ten k neporažení.

Každý rok se v Německu na začátku motoristické sezóny koná přehlídka schopností výkonných automobilů nazvaná Spring Event. Diváci se sjíždějí ze širokého okolí, aby se podívali, jaká nová či nově upravená auta vytáhli ze svých garáží vesměs tradiční účastníci. Nedílnou součástí jsou krátké sprinty, kde dobrovolníci proti sobě trápí své vozy na měřeném úseku.

Letošní šestý ročník sprintů navštívila kromě jiného zelená Alpina B7, která si kupodivu pohrála se všemi protivníky jako kočka s myší. Oproti tovární BMW 760Li xDrive vychází z osmiválcové 750i, přesto slibuje ještě větší nářez. Motor Alpiny se od série liší několika úpravami - 4,4 V8 biturbo obdržel nové písty, turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, sání i výfuk. Výkon nyní dosahuje 447 kW (608 koní) při 5 750 ot./min a 800 Nm v 3 000 ot./min. Energii přenáší na všechna kola osmistupňový automat vytvořený u ZF přímo pro B7. Stokilometrovou hranici překoná během 3,7 sekundy, to vše samozřejmě za přítomnosti luxusu nejvyšší řady BMW.

To jsou úctyhodné parametry, také je to ale vůz s pohotovostní hmotností přesahující dvě tuny, a tak byste v něm nespatřovali zrovna krále akceleračních duelů. Majitel Alpiny si ale zjevně byl vědom schopností svého stroje, když na Spring Eventu klidně přijal výzvu několika automobilů na poměření sil. První se pokusil poškádlit dvoutunovou limuzínu vlastník Audi RS3, jeho agregát 2,5 R5 294 kW (400 koní) a 468 Nm neměl šanci. Druhý pán na holení přijel v Mercedesu-AMG C63S, to znamená 4,0 V8 Twin Turbo 375 kW (510 koní) a 700 Nm, ale opět bez šance. Třetí protivník si troufnul s kombíkem Audi RS6 Avant, tím pádem se jedná o 4,0 V8 Twin Turbo 412 kW (560 koní) a 700 Nm. Na BMW to opět nestačilo. Jako poslední se přihlasíl Mercedes-AMG E63S W212 s 5,5 V8 Twin Turbo o výkonu 430 kW (585 koní) a 800 Nm, i tomu Alpina ukázala zadnici.

Zelený sedan s typicky paprskovými disky se pokaždé zakousl do asfaltu a řízeným startem vypálil pro další vítězství. Stal se králem a majitel se musel cítit jako hvězda. Navenek na sobě nedával muž za volantem nic znát, po každém kole se klidně otočil a jen se ohlédnul, koho znemožní tentokrát. Žádný stres, žádné emoce, jen klidná nedostižná síla. Na sedmičkové BMW úctyhodné představení...


Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení - 1 - Alpina B7 G12 porazi soupere ve sprintu 01Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení - 2 - Alpina B7 G12 porazi soupere ve sprintu 02Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení - 3 - Alpina B7 G12 porazi soupere ve sprintu 03Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení - 4 - Alpina B7 G12 porazi soupere ve sprintu 04Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení - 5 - Alpina B7 G12 porazi soupere ve sprintu 05Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení - 6 - Alpina B7 G12 porazi soupere ve sprintu 06Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení - 7 - Alpina B7 G12 porazi soupere ve sprintu 07Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení - 8 - Alpina B7 G12 porazi soupere ve sprintu 08
Luxusní sedan se při startu vždy málem postavil na zadní, lusknutím prstu se pokaždé ocitl na konci dráhy jako první

Zdroj: Gumbal@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.