Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc

Dacia přiškrtila výkon dieselové patnáctistovky v modelu Duster, aby mohla snížit jeho cenu. Ztrátu koní firma kompenzuje výbavou i s klimatizací.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc

22.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dacia přiškrtila výkon dieselové patnáctistovky v modelu Duster, aby mohla snížit jeho cenu. Ztrátu koní firma kompenzuje výbavou i s klimatizací.

Přestože Duster patří k nejlevnějším automobilům svého druhu na českých silnicích, svým prodejním statistikám nedominuje. Na špičce segmentu malých SUV se dlouhodobě drží Yeti, ale v posledních měsících se před Dacii dostaly ix35, Tiguan a navíc také Sportage. Pomoci napravit tento (z pohledu Dusteru) nežádoucí propad by měl nový diesel 1,5 dCi.

Čtyřválcová patnáctistovka vlastně docela nová není. V tomto voze je k mání už od začátku ve výkonových verzích 107 (pro předokolku) a 110 koní (pro 4x4). Nyní byla přiškrcena na 90 koní a maximální točivý moment spadl z 240 na rovných 200 newtonmetrů. K mání ke jak v provedení 4x2 tak i s pohonem všech kol, přičemž ta první nyní startuje na částce 319 900 Kč, druhou pořídíte za 369 900 Kč. Pohled do ceníku praví, že by mohly být ještě levnější, ale Dacia se rozhodla neprodávat je v nejlevnějších výbavách Access a Ambiance, ale prostě vytvořila nový stupeň nazvaný LS Cool. Ten přímo vychází z v pořadí druhé výbavy Ambiance a navíc obsahuje pouze manuální klimatizaci.

Jelikož jde o nové naladěné varianty 1,5 dCi, změnila se také dynamika auta. Model s pohonem předních kol se s dieselem o výkonu 90 koní dostane na stovku za nijak závratných 13,8 s, pojede maximální rychlostí 156 km/h, ale Dacia zase slibuje spotřebu jen 5,0 l/100 km. Čtyřkolka se ve „sprintu“ na 100 km/h potrápí o něco déle - trvá ji to 14,9 sekundy, nejvyšší rychlost činí 158 km/h a průměrnou spotřebu vykazuje 5,3 l/100 km, což je stejná hodnota jako u silnější předokolky.

Pokud vás to nějak zaujalo a rozhodli jste se také promluvit do prodejních statistik malých SUV vylepšením pozice Dacie, pak můžete hned, Duster 1,5 dCi (90 k) je už v prodeji.


Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc - 1 - Dacia Duster dalsi nove 06Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc - 2 - Dacia Duster dalsi nove 07Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc - 3 - Dacia Duster dalsi nove 05Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc - 4 - Dacia Duster dalsi nove 01Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc - 5 - Dacia Duster dalsi nove 02Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc - 6 - Dacia Duster dalsi nove 03Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc - 7 - Dacia Duster dalsi nove 08Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc - 8 - Dacia Duster dalsi nove 09Dacia Duster: slabší diesel snižuje cenu rumunského SUV na hranici 320 tisíc - 9 - Dacia Duster dalsi nove 10
Snížení výkonu dieselu 1,5 dCi umožnilo Dacii snížit cenu naftových verzí o 30 tisíc

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.