Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën v minulosti vyrobil auto lepší než Ferrari a Porsche, srovnatelné s Rollsem
29.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Citroën dnes platí za výrobce vcelku obyčejných aut, bývaly ale doby, kde se v jeho nabídce našel model schopný popasovat se s těmi nejlepším z nejlepších.
Přiznáváme předem bez mučení, že tahle zpráva má podobně reálné základy jako někdejší odhalení toho, co značí písmeno C v grafice světel aut Škody. I v tomto případě má ale původ u samotné automobilky, a to o poznání pevnější než příběh škodovky - dále zmíněné totiž Citroën kdysi seriozně, no, možná až tak seriozně ne, ale rozhodně tvrdil v reklamách v dobovém tisku.
Jeho reklamní sdělení bylo prosté - nabízíme vám vůz, který je rychlejší než Ferrari, má stejně kol jako Rolls-Royce a je prostornější než Porsche, přitom stojí jen 2 584 liber, tedy méně než dvacetinu ve srovnání s tehdejším Rollsem Silver Spirit. Propagační materiál si přitom bere na paškál jedno z nejslavnějších aut historie Citroënu, pravidelně křísený model 2CV, který i díky své primitivní konstrukci opravdu svého času v Británii stál takové peníze.
Jak asi tušíte, zmíněné je trochu levá, ale s prominutelnou nadsázkou míněná. Drobné písmo pod jednotlivými frázemi naznačené pochopitelně upřesňuje - u srovnatelného počtu kol tedy snad není co říkat, počet kol je opravdu „přesně totožný”, u Porsche se ale už sluší dodat, že s 30 krychlovými stopami vnitřního prostoru (cca 850 litrů) byl 2CV vážně lépe disponovaný než Porsche. A jak je to s oním Ferrari? Tady prohlášení Citroënu kulhá, když tvrdí, že 2CV jedoucí až 75 mil může předjet Mondial cestující pětašedesátkou. Předjetí tedy možné je, ale asi všichni cítíme, že v tomto případě mohli Francouzi vymyslet něco méně zpochybnitelného.
Buď jak buď to byl zajímavý způsob zviditelnění, i dnes jím je. V tuto chvíli by si ale snad žádná automobilka nic podobného netroufla, ani s nadsázkou. Všemožní samozvaní ochránci spotřebitelů by ji jistě rychle hnali před soud za klamavá prohlášení i když jde... pouze o žert.
Proč si kupovat Ferrari, Porsche nebo Rolls-Royce, když jste za 2 584 liber mohli dostat stejně, nebo více...
Původní Citroën 2CV, kdybyste snad zapomněli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nejnovější články
- Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
před 2 hodinami - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
před 4 hodinami - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 5 hodinami - Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
před 7 hodinami - Zaměstnanec Mercedesu promluvil: 99 procent lidí tady prozřelo, špatná sázka se nám vrací. A to nejhorší je asi pořád před námi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva