Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW už nemají daleko k Fiatům, takhle vypadá Aegea s ledvinkami a vrtulí (ilustrace)
24.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není pochyb o tom, že BMW každým dnem ztrácejí svou technickou výjimečnost. Je ale pozoruhodné, jak ruku v ruce s tím pozbývají i designové jedinečnosti.
Pravidelně se podivujeme nad tím, jaký trend vývoje nastoupila zejména v poslední dekádě automobilka BMW. Z technologického lídra vyrábějícího auta s řešeními, která nenabízel prakticky nikdo jiný na světě (vozy s řadovým, atmosféricky plněným šestiválcem vpředu a pohonem zadních kol neměl v nabídce dlouho téměř nikdo, natož pak tak významný) se každým rokem posunuje k šedi průměru. Na atmosférické šestiválce už zanevřelo zcela, pohon zadních kol je stále větší výjimkou a výchozím řešením se u nových vozů stává dokonce i pohon přední osy. Není pak divu, že pokud vytváříme přehledy aut, která je lepší koupit si raději stará než nová nebo nepovedených downsizingů, bavorské produkty v nich mají svá místa. Už to prostě není ono.
Když se přitom podíváte třeba na současnou trojku nebo facelift řady 1, zase tak mnoho se nezměnilo. Trendy lze vidět spíše v detailech - nedokážeme si představit, že by ještě před 10 nebo 20 léty jakékoli BMW dostalo tříválcový motor, natož pak aby šlo o trojkovou řadu. Když se ale podíváme na novinky jako BMW 2 Gran Tourer, tedy MPV s pohonem předních kol a hlavě tříválci nebo na to, co čeká novou řadu 1 (opět přední pohon), nejde už jen o náznaky - tohle je „nové BMW”. A upřímně, je jiné, než bychom jej mít chtěli.
Zatímco technické ústupky z optimálních řešení jsou s ohledem na dlouholeté zacílení značky nesporné, o designových se vedou diskuze. Nejsme z těch, kteří by je chtěli rozsoudit, neboť jde o věc značně subjektivní, nějakým tím argumentem ale přispějeme rádi. Už jsme vám kdysi ukazovali, jak snadné je dosáhnout u modelů značky Kia jakéhosi bavorského designu pouhým „oledvinkováním” a dnes tu máme něco velmi podobného.
Zatímco u Kie lze říci, že se o dojem jako z BMW „trochu” snažili sami, alespoň u některých modelů, o novém Fiatu Aegea to lze říci jen stěží. To je prostě kompaktní sedan s křivkami, které BMW připomenou leda někde v oblasti sloupku C a pochybujeme, že s tímto úmyslem. Přesto Thea China napadlo na toto auto navěsit „ornamenty” bavorské značky ukázat nám, jak moc málo dnes stačí, aby auto docela jiné značky dělalo dojem podobný BMW. A máme zato, že uspěl, ostatně se podívejte sami.
BMW by nakonec ještě mohlo být rádo, kdyby jeho budoucí sedan řady 1 vypadal takto. Může být i méně atraktivní a jediné, co v něm bude „BMW” už prakticky bez ohledu na verzi (vrcholné provedení má být čtyřkolka s připojitelným zadním pohonem a čtyřválcem...), budou ony ledvinky, „vrtulka” a pár dalších drobností. Dokážete si přitom představit, že by podobným způsobem šlo totéž udělat před 20 léty s jiným autem a dosáhnout dojmu, že vidíte něco jako pětku E34? Nemáme ten pocit, finální ortel ale vyneste sami.
Ne, tohle není nové BMW 1, to je Fiat Aega s upravenou maskou chladiče, světly a koly, ničím více
Ilustrace: Theiphilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva