Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa)
29.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
M3 předchozí generace dostala 0,4 litru objemu navíc a bez turba nabídne 550 koní. Na zrychlení to je vidět a na onboardu z Nordschleife také.
BMW M3 GTS vzbudilo ve své době pozdvižení. Ani ne tak faktem, že dávala ze 4,4litrového atmosférického osmiválce 450 koní, ale spíš tím, že měla být duchovním nástupcem M3 CSL. A že byla na Nordschleife mnohem rychlejší než standardní M3 E92 díky úsporám hmotnosti. A že za ni BMW chtělo pomalu tři miliony korun.
Stroj, který před sebou máme nyní, má pod kapotou stále 4,4litru a žádné přeplňování, ale není to M3 GTS. Podle dostupných informací vznikl v dílnách francouzského tunera DM Performance z klasické M3. Motor pod jeho kapotou doznal úprav pro zvětšení zdvihu, tzv. stroker kit, které je ve zvyšování výkonu a točivého momentu obvykle efektivnější než převrtání motoru, tj. zvětšení vrtání.
Zatímco V8 v M3 GTS má 4 361 ccm, tenhle osmiválec má 4 398 ccm. A také nabízí 550 koní a 528 Nm, což je o pořádný kus více než sériová M3 - ta nabídla „jen” 420 koní a 400 Nm. Kromě toho tu je spousta dalších úprav na karoserii, vidíme např. lízátko pod předním nárazníkem a velké křídlo na víku zavazadelníku. A v kabině je ochranná klec.
Výsledky této úpravy jsou dost působivé, jak ukazuje video níže, na kterém zrychluje z klidu na 280 km/h, což vypadá jako maximální rychlost. Trvá mu to nějakých 22 vteřin a ručička tachometru letí doprava se skutečně velkou dychtivostí i v rychlostech více než 200 km/h. Nicméně maximálka asi nebyla tím hlavním, proč se Francouzi do úpravy tohoto stroje pouštěli.
Na čísla slušně přes 200 km/h se tenhle stroj nemá problém dostat ani na Severní smyčce Nürburgringu, jak se můžete přesvědčit na druhém videu. Netřeba snad dodávat, že obě videa provází velmi působivý yvuk atmosférického osmiválce a už proto stojí za to, i pokud fandíte spíš čtyřem kruhům.
Maximálka 280 km/h tu není tak podstatná jako mamutí zrychlení
Modrá francouzská M3 je na Ringu jako doma, jak ukazuje i video
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 52 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva