BMW M2 Active Tourer: až v Mnichově ztratí veškeré zábrany (ilustrace)

Že by se divize M pustila do předokolky, to se nám ani nechce věřit. Ovšem v Mnichově už nás v posledních letech šokovali několikrát. Kdo ví, co se chystá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW M2 Active Tourer: až v Mnichově ztratí veškeré zábrany (ilustrace)

17.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW M2 Active Tourer: až v Mnichově ztratí veškeré zábrany (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že by se divize M pustila do předokolky, to se nám ani nechce věřit. Ovšem v Mnichově už nás v posledních letech šokovali několikrát. Kdo ví, co se chystá.

Svalnaté eMkové verze bývaly před pár lety tutovkou jen v případě modelu řady 3 a u pětky. Občas nám z Mnichova poslali i něco zajímavého mimo „běžný“ proud, ale v posledních letech už se v divizi Motorsport najelo na citelně širší portfolio. Auta jako X5 M nebo X6 M byla pro pravověrné fandy těžko snesitelnou záležitostí, ovšem na trhu se ujala, a tak je jasné, že portfolio sportovní divize v budoucnu jedině pokvete.

Tím samozřejmě neříkáme, že M2 Active Tourer bude jedním z nich. Naznačit však chceme, že člověk si vlastně už nemůže být jistý ničím. Pokud BMW tvrdí, že nový Active Tourer sice není zadokolka, ale sportovnosti vozu to vlastně nijak neubírá, pak nelze M verzi zcela definitivně vyloučit. V době, kdy vznikají Mercedesy AMG s pohonem všech kol v malém balení s oturbeným čtyřválcem je myšlenka na konkurenční vůz roztočené vrtule naopak docela aktuální a rozhodně ne zcela mimo mísu. Vždyť zanedlouho bude pětka vozit tříválec a M5 pohon všech kol.

Podle našeho názoru je jen otázkou času, kdy se divize Motorsport pustí do nižších objemů, menšího počtu válců a dalších koncepcí pohonu. Vezměte si přechod z osmiválcové atmosférické M3 na M3 Sedan a M4 Coupé s přeplňovaným šestiválcem, záměnu desetiválcové atmosférické jednotky za bi-turbový osmiválec v poslední M5 a M6. U nového MPV 2 Active Tourer je zatím jasný pouze vrchol v podobě 225i s dvoulitrovým čtyřválcem turbo.

Výkon 231 koní stačí v jeho případě k 6,8sekundovému sprintu na stovku a 235kilometrové maximálce. V plánu jsou samozřejmě i populární verze s nápisy xDrive a pohonem 4x4. Jakmile by mělo tohle první neelektrické BMW s předním pohonem dostat písmena M, pak by výkon musel přesahovat metu 350 koní a pohon všech kol by byl pro jeho využití dozajista aplikován. Z klidu na stovku za 4,5 sekundy a maximálka omezená na 250 km/h (za příplatek 280 km/h) plus režimy nastavení tuhosti tlumičů, účinku posilovače a stabilizačního systému…

Ať už to dopadne jakkoliv, nadšenci z X-Tomi Design nám M2 Active Tourer velmi věrohodně nakreslili. Přední nárazník z M3 má na tomto voze nové charakteristické linky, velká kola skrývají neméně velké brzdy a na masce je výrazný emblém M. Doufejme jen, že se k němu BMW zkrátka a dobře „nesníží“. Marketing dnes totiž jednoznačně dostává přednost před tradicemi, prodejní čárky a průzkumy zákazníků mají nejvetší váhu.


BMW M2 Active Tourer: až v Mnichově ztratí veškeré zábrany (ilustrace) - 1 - BMW M2 Active Tourer 2014 skica
BMW M2 Active Tourer sice zřejmě nikdy nevznikne, ale jako představa a zamyšlení o budoucím vývoji v divizi M špatná rozhodně není

Zdroj: X-Tomi Design

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.