BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň

Reklamy BMW nyní oplývají hlavně slovem radost. S novou generací řady 3 ale začnou být plné vášně. Podívejte se, jak budou vypadat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň

25.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Reklamy BMW nyní oplývají hlavně slovem radost. S novou generací řady 3 ale začnou být plné vášně. Podívejte se, jak budou vypadat.

Pokud jste si v posledním roce či dvou všímali propagačních materiálů BMW, jistě vám neunikl společný jmenovatel v nich prezentovaných sloganů - slovo „radost”. U automobilky, kterou dlouhodobě reprezentuje německá fráze „freude am fahren” neboli „radost z jízdy” se to nezdá až tak zvláštní, v Mnichově to ale s radostí trochu přehnali. Je prakticky všude a to i v souvislostech, ve kterých nedává příliš velký smysl. Však ani nejznámější český slogan „radost vám dopřeje všechno” smyslem neoplývá.

Lamentovat nad bavorskou „inflací radosti” ale nemá smysl, neboť do budoucna se s ní podle všeho už nepočítá. Automobilka totiž představila novou reklamní kampaň, která v únoru příštího roku uvede na trh nové BMW řady 3 F30 a protíná ji docela jiné slovo: vášeň.

Je to ještě výraznější emoce než radost, a tak v nový způsob prezentace nepostrádá návaznost na ten dosavadní. Níže si můžete prohlédnout pár ukázek reklam, jenž se objeví v tisku, zatím samozřejmě pouze v angličtině. Spolu s agresivním vzhledem nové trojky vypadají dramaticky, jenže jejich smysl mi ani tentokrát není úplně zřejmý.

BMW jej v doprovodné tiskovce nijak zvlášť neosvětluje, hovoří pouze o tom, že kampaň bude prezentovat všechny tři základní provedení nové řady 3 (Sport, Luxury a Modern Line) i její ultradieselovou (EfficientDynamics Edition) i hybridní verzi (ActiveHybrid 3). Sportovnost má přitom podtrhovat slovo „versus” známé ze sportovních klání, které se objevuje v každém sloganu. Co ale tyto fráze chtějí říci?

Třeba věta: „Emoce vs. Emise. Vášeň vítězí.” Máme to snad chápat jako kašlete na emise, nechte se unést? To by na současné BMW nesedělo. V nízkých emisích asi mnoho vášně nebude a že by vůz měl být kompromisem mezi obojím nejde dohromady s dalšími frázemi. Je tedy vášeň nějaká třetí cesta?

Zkusíme tedy jinou: „Head-up displej vs. Pokuta za rychlost. Vášeň vítězí.” Opět: Kašlete na to co ukazuje head-up displej a klidně si nechte dát pokutu, však vášeň vyhrála? To by od BMW nebylo politicky korektní. Má snad být jízda založená na sledování rychlostních limitů na head-up displeji plná vášně? Nebo je vášní jízda bez pokut?

A stejně by šlo komentovat prakticky všechny slogan, které si můžete projít níže. Možná jsem po náročném pondělku příliš unavený, ale opravdu nerozumím tomu, co chce BMW oním vítězstvím vášně v daném kontextu říci. A ani kolegové mi s vysvětlením příliš nepomohli.

Budu rád, když mi to někdo ze čtenářů osvětlí. Jisté každopádně je, že přichází doba vášně, tak se na ni připravte...


BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 1 - BMW 3 F30 reklamy 01BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 2 - BMW 3 F30 reklamy 02BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 3 - BMW 3 F30 reklamy 03BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 4 - BMW 3 F30 reklamy 04BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 5 - BMW 3 F30 reklamy 05BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 6 - BMW 3 F30 reklamy 06BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 7 - BMW 3 F30 reklamy 07BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 8 - BMW 3 F30 reklamy 08BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 9 - BMW 3 F30 reklamy 09
Náhledy nových reklam BMW na novou řadu 3

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.