Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň
25.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Reklamy BMW nyní oplývají hlavně slovem radost. S novou generací řady 3 ale začnou být plné vášně. Podívejte se, jak budou vypadat.
Pokud jste si v posledním roce či dvou všímali propagačních materiálů BMW, jistě vám neunikl společný jmenovatel v nich prezentovaných sloganů - slovo „radost”. U automobilky, kterou dlouhodobě reprezentuje německá fráze „freude am fahren” neboli „radost z jízdy” se to nezdá až tak zvláštní, v Mnichově to ale s radostí trochu přehnali. Je prakticky všude a to i v souvislostech, ve kterých nedává příliš velký smysl. Však ani nejznámější český slogan „radost vám dopřeje všechno” smyslem neoplývá.
Lamentovat nad bavorskou „inflací radosti” ale nemá smysl, neboť do budoucna se s ní podle všeho už nepočítá. Automobilka totiž představila novou reklamní kampaň, která v únoru příštího roku uvede na trh nové BMW řady 3 F30 a protíná ji docela jiné slovo: vášeň.
Je to ještě výraznější emoce než radost, a tak v nový způsob prezentace nepostrádá návaznost na ten dosavadní. Níže si můžete prohlédnout pár ukázek reklam, jenž se objeví v tisku, zatím samozřejmě pouze v angličtině. Spolu s agresivním vzhledem nové trojky vypadají dramaticky, jenže jejich smysl mi ani tentokrát není úplně zřejmý.
BMW jej v doprovodné tiskovce nijak zvlášť neosvětluje, hovoří pouze o tom, že kampaň bude prezentovat všechny tři základní provedení nové řady 3 (Sport, Luxury a Modern Line) i její ultradieselovou (EfficientDynamics Edition) i hybridní verzi (ActiveHybrid 3). Sportovnost má přitom podtrhovat slovo „versus” známé ze sportovních klání, které se objevuje v každém sloganu. Co ale tyto fráze chtějí říci?
Třeba věta: „Emoce vs. Emise. Vášeň vítězí.” Máme to snad chápat jako kašlete na emise, nechte se unést? To by na současné BMW nesedělo. V nízkých emisích asi mnoho vášně nebude a že by vůz měl být kompromisem mezi obojím nejde dohromady s dalšími frázemi. Je tedy vášeň nějaká třetí cesta?
Zkusíme tedy jinou: „Head-up displej vs. Pokuta za rychlost. Vášeň vítězí.” Opět: Kašlete na to co ukazuje head-up displej a klidně si nechte dát pokutu, však vášeň vyhrála? To by od BMW nebylo politicky korektní. Má snad být jízda založená na sledování rychlostních limitů na head-up displeji plná vášně? Nebo je vášní jízda bez pokut?
A stejně by šlo komentovat prakticky všechny slogan, které si můžete projít níže. Možná jsem po náročném pondělku příliš unavený, ale opravdu nerozumím tomu, co chce BMW oním vítězstvím vášně v daném kontextu říci. A ani kolegové mi s vysvětlením příliš nepomohli.
Budu rád, když mi to někdo ze čtenářů osvětlí. Jisté každopádně je, že přichází doba vášně, tak se na ni připravte...
Náhledy nových reklam BMW na novou řadu 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva